Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Młodzi Polacy szansą dla e-handlu

www.portalspozywczy.pl 5 września 2016 09:51

Polacy, którzy mają dostęp do Internetu, spędzają online aż 6 godzin dziennie. Dla co trzeciego, sieć stała się główną częścią życia - wynika z raportu McKinsey & Company, firmy doradztwa strategicznego.

W Polsce dostęp do Internetu ma 20 mln osób w wieku 15-64 lat. Zwyczaje i poglądy „cyfrowych Polaków” i ich poglądy na kwestie związane z Internetem firma McKinsey zbadała w ramach pogłębionego badania ankietowego przeprowadzonego wśród 1500 osób. Ich wyniki wraz z opisem wniosków dla firm obecnych online lub planujących ekspansję w e-commerce przedstawia w opublikowanym 5 września raporcie pt. „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji”.

Z badań wynika, że cyfrowi Polacy są podłączeni do sieci przez średnio 6 godzin dziennie. Prawie 90 proc. z nich ma w domu laptop i sieć wi-fi. Dla niemal połowy Internet jest codziennym źródłem informacji. Pod względem popularności portale internetowe dogoniły programy informacyjne największych stacji telewizyjnych i radiowych. Cyfrowy Polak na komunikację przy użyciu Internetu poświęca 3 razy więcej czasu niż na rozmowy telefoniczne i wysyłanie SMS-ów.

- Postępująca cyfryzacja ma ogromny wpływ na życie Polaków. Kształtuje ich zachowania i preferencje oraz wpływa na powstawanie nowych rynków i zmiany w łańcuchach wartości tradycyjnych sektorów gospodarki” - mówi Wojtek Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey i współautor raportu. - Udział zakupów online w handlu, odsetek użytkowników smartfonów czy abonentów serwisów telewizji na życzenie jest w Polsce niewiele niższy lub wręcz wyższy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej. Polska ma solidne podstawy, aby być liderem cyfryzacji w Europie Środkowej. Dlatego tak istotne jest, by firmy uwzględniły cyfrowe trendy przy tworzeniu swoich strategii - dodaje.

Cyfrowi Polacy są skrajnie różni pod względem sposobu spędzania czasu w Internecie, rodzaju i liczby posiadanych urządzeń oraz podejścia do Internetu i technologii. Dla około dwóch trzecich z nich Internet jest bardzo istotny, a co trzeci przyznaje, że sieć stała się główną częścią jego życia. W tej grupie są osoby, które regularnie robią zakupy w sieci i codziennie przeglądają portale społecznościowe. To przeważnie osoby młodsze, zamożniejsze lub lepiej wykształcone. Co czwarty Polak używa Internetu raczej z konieczności niż z wyboru – woli rozmowy telefoniczne od komunikacji online i tradycyjne zakupy od e-sklepów. Czynnikiem, który łączy wszystkich cyfrowych Polaków jest przywiązanie do wygody, jaką oferuje Internet. Chodzi głównie o natychmiastowy dostęp do towarów, usług i informacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.