Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Mniejsze miasta na celowniku McDonalds

Autor: gazeta.pl 31 sierpnia 2013 12:10

Polska jest siódmym najważniejszym rynkiem dla McDonald's w Europie. Znana sieć fast food rozwija się w Polsce w tempie 20 restauracji rocznie i ma ambitne plany ekspansji. - Z uwagą patrzymy na mniejsze miasta. Poniżej 50, a nawet 20 tys. mieszkańców - mówi Kristóf Hankó, szef polskiego McDonald's w rozmowie z magazynem "Sukces"

McDonald's to najpopularniejsza sieć fast food w Polsce - jest u nas obecna od 21 lat i ma ponad 300 restauracji. Jak deklaruje prezes sieci, każdego dnia w barach McDonald's stołuje się ponad pół miliona Polaków.
W minionym roku sieć otworzyła 23 restauracje, w 2013 - już siedem, a kolejne 20 jest w budowie. Jakie są plany sieci? - Z uwagą patrzymy na mniejsze miasta. Poniżej 50, a nawet 20 tys. mieszkańców - mówi Hankó w rozmowie z "Sukcesem". I dodaje, że McDonald's stawia też na lokalizacje przy drogach. - Chcemy być w specjalnych strefach dla kierowców przy autostradach i drogach ekspresowych. Mamy na razie 19 takich restauracji, które biją rekordy popularności - mówi Hankó w rozmowie z "Sukcesem".
McDonald's ma obecnie 58 franczyzobiorców, a rekordzista ma dziesięć restauracji tej sieci.
McDonald's zatrudnia obecnie w Polsce ok. 16 tys. pracowników, z czego 500 osób to osoby niepełnosprawne.
Mimo zadowolenia polskiego prezesa globalne wyniki McDonald's nie rzucają na kolana. W II kwartale globalne zyski sieci wyniosły 1,4 mld dol. i choć wzrosły o 4 proc. w skali roku, to analitycy spodziewali się lepszego wyniku. - Niepewność co do sytuacji gospodarczej ma wpływ na wydatki konsumentów, a co za tym idzie - na nasze wyniki - przyznał Don Thompson, prezes McDonald's.
Sprzedaż w barach spod znaku żółtego łuku też nie była najlepsza - co prawda w USA wzrosła o 1 proc. w skali roku, ale już w Europie zmniejszyła się o 0,1 proc. - najmocniej w Niemczech i we Francji.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.