Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Mobilne sklepy podbijają świat handlu

Autor: Puls Biznesu 8 maja 2014 09:31

Rosnące możliwości technologiczne urządzeń mobilnych i styl życia wpływają na zmiany zachowań konsumentów. W USA coraz więcej osób robi zakupy już nie tylko przez internet, ale przez telefon czy tablet. W Polsce widać też podobne trendy. Badania wskazują, że z mobilnych zakupów skorzystało już 1,4 mln osób - podaje Puls Biznesu.

Według ostatnich szacunków 45 proc. Polaków ma smartfona, a za rok odsetek ten ma wzrosnąć do 60 proc.
Polacy zaczęli ufać technologiom mobilnym także w kontekście finansowym, co przekłada się na popularyzację zakupów dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych.

Rząd chiński już wprowadził ograniczenia w płatnościach mobilnych dokonywanych przez internet, obawiając się deregulacji rynku. Eksperci twierdzą, że dla e-konsumentów nie ma większego znaczenia to, którego urządzenia używają, dokonując zakupów, bo liczy się końcowa satysfakcja z zakupów.
W Polsce problemem wciąż jest to, że często systemy płatności, na których bazują e-sklepy, nie mają swoich wersji mobilnych. Choć coraz więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie. Eksperci uważają, że z taką decyzją należy się spieszyć, żeby nie zostać w tyle za konkurencją.

Statystyki pokazują, że e-klienci za pośrednictwem urządzeń mobilnych kupują najczęściej muzykę, filmy, artykuły spożywcze, ubrania, buty, sprzęt RTV i AGD oraz usługi z kategorii „podróże", czyli np. rezerwują bilety lotnicze - czytamy w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.