Multi Corporation: Program "Woltana" przyniósł nam oszczędności na poziomie 2 mln zł

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 października 2016 13:11



Odpowiedzialne gospodarowanie mediami jest obecnie jednym z najważniejszych elementów dobrego zarządzania centrami handlowymi. Zarządcy i właściciele centrów handlowych na całym świecie wprowadzają działania zmierzające do ograniczenia zużycia energii elektrycznej, wody czy gazu na terenie zarządzanych obiektów. Swoistą „rewolucję energetyczną” w swoich obiektach już od lat prowadzi jeden z największych właścicieli, zarządców oraz deweloperów centrów handlowych w Europie oraz Turcji – firma Multi Corporation.

- W Polsce program odpowiedzialnego zarządzania mediami nazwaliśmy Misją Woltana. W naszych centrach działa od kwietnia 2015 roku. Po półtora roku od wprowadzenia programu, Multi Poland może się pochwalić najlepszymi wynikami wśród wszystkich oddziałów Multi Corporation w Europie  – mówi Waldemar Kozak, inicjator projektu, Dyrektor Techniczny Multi Poland.

- Wprowadzając program optymalizacji zużycia mediów w swoich centrach, jego twórcy wiedzieli, że musi to być rozwiązanie systemowe, które przyniesie długofalowe efekty. Wyzwaniem było stworzenie takiego programu, który, z jednej strony dawałby wytyczne dla wszystkich centrów, ale jednak
z uszanowaniem specyfiki poszczególnych obiektów. Każde centrum jest inne; różnią się wielkością, architekturą, rozwiązaniami technicznymi, każde powstało w innym czasie, dlatego ogólne wytyczne były przygotowane dla wszystkich, ale szczegółowe rozwiązania zostały dostosowane do możliwości każdego centrum - podkreśla Waldemar Kozak. Dlatego też niezwykle ważne przy tworzeniu programu było dla nas zrozumienie i współpraca Dyrektorów oraz Kierowników Technicznych centrów handlowych. - Mamy świetną kadrę, i to właśnie dzięki ich zaangażowaniu program Woltana, okazał się dużym sukcesem - dodaje.

Przeprowadzona, na samym początku, analiza optymalizacji zużycia mediów wykazała, iż największe oszczędności można poczynić właśnie przy energii elektrycznej, która stanowi ok. 65% kosztów zużycia wszystkich mediów. Wprowadzenie oszczędności w zużyciu energii elektrycznej stało się podstawą działania programu Woltana.

W każdym centrum należącym do Multi Poland przeprowadzona została inspekcja urządzeń i systemów odpowiedzialnych za zużycie energii elektrycznej i dopiero po tej analizie wprowadzono wytyczne oraz ustalono cele dla każdego obiektu na dany rok. Przy ustalaniu wytycznych, przeanalizowano działanie systemu BMS, systemów HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), harmonogramów czasowych, zastosowania przewietrzania, pomiarów jakości powietrza, regulacji i równoważenia hydraulicznego instalacji, optymalizacji pracy urządzeń oraz dokonano analizy parametrów elektroenergetycznych.

Od początku programu, czyli w przeciągu 18 miesięcy, zużycie energi elektrycznej zmniejszone zostało o 28%.

Inteligentne, odpowiedzialne zarządzanie energią elektryczną w tak dużym obiekcie, jakim jest centrum handlowe, przynosi korzyści wielu stronom. Poczynione oszczędności to kapitał, która wraca do najemców w postaci mniejszych rachunków za service charge. Od początku Woltany do dnia dzisiejszego szacowane oszczędności na wszystkich mediach to około 2 miliony złotych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,44

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.