Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Na jeden dyskont w Warszawie przypada 13,8 tys. mieszkańców (mapa)

Autor: GfK, www.dlahandlu.pl 21 września 2016 09:41

Na jeden dyskont w Warszawie przypada 13,8 tys. mieszkańców (mapa) fot. shutterstock

Rośnie znaczenie sieci dyskontów, ich wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności wynosi obecnie ponad 26 proc. Analiza gęstości sieci dyskontów wskazuje jednak na duże zróżnicowanie w zakresie ich docierania do konsumentów. Na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypada średnio 11 tys. mieszkańców, ale: w Warszawie jest to średnio 13,8 tys. mieszkańców a w Poznaniu jest to średnio jedynie 6,3 tys. mieszkańców - wynika z analizy Gfk.

Największe nasycenie dyskontami występuje w średnich miastach, jak np. Ostrołęka, Słupsk, Jelenia Góra, gdzie na jeden sklep dyskontowy przypada mniej niż 5 tys. mieszkańców.

W Polsce występują też obszary, gdzie na jeden dyskont przypada ponad 50 tys. mieszkańców.

Duże różnice na rynkach lokalnych, np. pod względem dostępności sklepów sieciowych w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi, konkurencyjność kanałów, zamożność mieszkańców, oznaczają, iż w ramach prac nad optymalizacją swojej sieci dystrybucji, producenci, jak również sieci handlowe, z powodzeniem mogą docierać do swojego klienta (zarówno B2B, jak i B2C) uwzględniając specyfikę rynku lokalnego.

Mapa przygotowana przez GfK prezentuje wyniki analizy rynku dyskontów. Na mapie kolorem ciemnoszarym oznaczone są województwa, w których na jeden sklepu dyskontowy przypada największa liczba mieszkańców, z kolei kolorem jasnoszarym zaznaczone są województwa o najniższej liczbie mieszkańców na jeden dyskont. Mapa ilustruje istotne dysproporcje w nasyceniu poszczególnych województw dyskontami. Na tzw. ścianie wschodniej na jeden sklep w tym kanale przypada około 20 tys. mieszkańców, podczas gdy w zachodniej części kraju rynek jest zdecydowanie bardziej konkurencyjny i na jeden sklep w analizowanym kanale przypada mniej niż 9 tys. mieszkańców.

Wykresy na mapach pokazują liczbę dyskontów w województwach w podziale na Biedronkę, Lidl i pozostałe sieci dyskontów. Tu również widoczne jest duże zróżnicowanie w udziałach poszczególnych sieci na poziomie województw. Na zachodzie kraju konsument ma do wyboru kilka sieci dyskontowych, natomiast na wschodzie w zasadzie tylko dwie, z silną pozycja Biedronki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • etre 2016-09-24 08:49:01

    Widać rozbiory.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.