Na prezenty świąteczne przeznaczymy od 50 do 200 zł

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2016 09:05

60% Polaków wydaje od 50 do 200 zł na świąteczne prezenty. Najczęściej obdarowują swoich najbliższych kosmetykami, słodyczami, perfumami, ubraniami, książkami oraz elektroniką – wynika z raportu Allegro.

Kupując sprzęt elektroniczny na korzystne oferty poluje 54% klientów, poszukując kosmetyków promocji wypatruje 52% Polaków, a w przypadku artykułów spożywczych ten odsetek wynosi 51% - wynika z raportu „Promo Hunters. Podejmując decyzję o zakupie kosmetyku czy perfum, Polacy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na markę, następnie na cenę. Niezwykle ważnym czynnikiem przy zakupach związanych z urodą okazało się też przyzwyczajenie, które zajęło trzecie miejsce. Niemal co piątego klienta przyciągają aktualne promocje. A jakie najczęściej? Są to czasowe wyprzedaże (32%), obniżki na zakup drugiego i kolejnych produktów (29%), a także gratisy do zakupów (28%). 

W kategorii słodyczy największe zainteresowanie budzą czasowe obniżki cen produktów (35%) oraz niższa cena za więcej zakupionych sztuk (33%), a także większa pojemność, tzw. wielopaki, XXL, oversize, mega-, multi, super-paki (31%). Co ciekawe, w odróżnieniu od urodowych produktów, w tej kategorii to cena ma największe znaczenie przy zakupie, a promocje pomagają podjąć finalną decyzję co czwartemu Polakowi

Z raportu Allegro wynika, że więcej niż co czwarty Polak jako prezent kupuje część garderoby. W tym 48% Polaków poluje na promocyjne ceny. I podobnie jak w przypadku artykułów spożywczych, cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym (37% wskazań). Na drugim miejscu znalazła się jakość, a na trzecim marka. Co czwarty klient kupuje pod wpływem aktualnych promocji. Najczęściej są to wyprzedaże sezonowe, korzyści skali, czyli obniżki w przypadku zakupienia więcej niż jednej sztuki produktu oraz zniżki w ramach programu lojalnościowego.

22% Polaków obdarowuje swoich najbliższych sprzętem elektronicznym lub RTV. Częściej na taki prezent decydują się panowie niż panie. Z raportu „Promo Hunters” wynika, że każdy Polak przynajmniej raz w życiu skorzystał z promocji w tej kategorii. Natomiast realnie zainteresowanych i śledzących promocje jest 54% klientów. Jakie konkretnie promocje działają na konsumentów? Są to przede wszystkim programy lojalnościowe, gratisy do zakupów i czasowe obniżki cen produktów. Podejmują finalną decyzję najważniejszym czynnikiem jest cena (33% wskazań).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.