Na produkty marek własnych Polacy przeznaczają prawie 17,5 proc. wydatków

Autor: Rzeczpospolita 18 grudnia 2013 09:33

Na produkty marek własnych Polacy przeznaczają prawie 17,5 proc. wydatków

Sprzedaż produktów pod markami własnymi sieci rośnie kilka razy szybciej niż cały rynek. To efekt ich wysokiej jakości, ale też cen niższych o 30 proc. Jak wynika z danych udostępnionych Rzeczpospolitej przez firmę Nielsen, w ciągu ostatniego roku ich sprzedaż wzrosła aż o 14,5 proc., podczas gdy cały rynek zyskiwał tylko 2,5 proc.

Jak wyjaśniają „Rz" przedstawiciele Nielsena, na produkty spożywcze marek własnych polscy konsumenci przeznaczają już prawie 17,5 proc. wydatków, zaś w przypadku dóbr chemicznych i kosmetycznych jest to już ponad 19 proc. Firma zwraca uwagę, że rozwój marek własnych wspomagany jest przez ekspansję sieci dyskontowych. W ciągu ostatniego roku w Polsce przybyło prawie 250 takich sklepów. W czerwcu było ich już niemal 3 tys.

Firma podaje, że 53 proc. konsumentów kupujących marki własne uważa, że robi to ze względu na niższą cenę tych produktów w porównaniu do produktów markowych. Jednak nie tylko cena wpływa na wybór produktów z logo sieci handlowych. Według Nielsena 40 proc. klientów wybiera je ze względu na poprawiającą się jakość, a jedna czwarta z nich uważa, że jakość produktów marek własnych jest taka sama jak produktów markowych - czytamy w „Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,80

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.