Na rynku papieru toaletowego królują marki własne

Autor: Puls Biznesu 13 września 2013 09:08

Polacy wydają na papier toaletowy rocznie około 1,2 mld zł. Konkurencja na rynku jest niemała - w sprzedaży jest dostępnych około 30 produktów markowych. Jednak to nie one najlepiej się sprzedają, lecz te z segmentu private label, które mają ponad połowę udziałów w branżowym torcie - pisze "Puls Biznesu".

W Polsce rynek papieru toaletowego ciągle ma się dobrze. Według szacunków przedsiębiorców, w pierwszym półroczu był na kilkuprocentowym plusie, rzędu 3-5 proc.

Najlepiej radzą sobie produkty z segmentu private label. Według danych firmy badawczej Nielsen, na koniec czerwca 2013 r. za ostatnie 12 miesięcy ich sprzedaż wzrosła o 11,5 proc., do 690 mln zł. Cały rynek w tym czasie był wart blisko 1,23 mld zł.

Zdaniem przedsiębiorców, sytuacja makroekonomiczna przyhamowała rozwój branży i zmusiła część konsumentów do przejścia do niższych półek, gdzie znajdują się produkty private label. Przyszłości branży nie widzą jednak w kolorze szarego papieru - pisze "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.