Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Na rynku RTV/AGD ubyło konkurencji

Autor: gazeta.pl 31 grudnia 2014 11:09

Na rynku RTV/AGD konkurencja bardzo się skurczyła - nieco ponad rok temu upadła sieć Mix Electronics mająca w szczytowym okresie ponad 200 sklepów, z kolei w maju tego roku sąd ogłosił upadłość sieci Avans, która posiadała ponad 250 sklepów. Dla porównania: RTV Euro AGD i Media Expert mają po ponad 200 sklepów, Media Markt - ok. 50, a Saturn - ok. 25 - czytamy w gazeta.pl

W sieci funkcjonuje ok. 80 sklepów RTV/AGD i zaledwie kilka z nich ma własne magazyny. Reszta pełni funkcję pośrednika między klientem a hurtownikiem - zamawia dla klienta konkretny towar po cenie hurtowej i sprzedaje ze skromną marżą. Marża idzie do takiego sklepu-pośrednika cała, bo nie musi płacić za magazynowanie czy lokal stacjonarny. 

Sieci mają sposoby na to, by było trudno porównywać ceny produktów AGD/RTV. Jednym z nich jest kupowanie od dostawców produktów na wyłączność. - Zamawiam u dostawcy pralkę A o konkretnej specyfikacji niemal identycznej do pralki B funkcjonującej normalnie w sprzedaży. A od B różni się jednak kolorem jakiegoś paska czy przycisku, więc pralkę A można już inaczej nazwać. A wtedy nie da się porównać jej ceny w internecie, więc można sprzedać drożej. Co z tego, że różni się tylko kolorem przycisku? - tłumaczy były prezes sieci. Jeśli w sieci występuje model, którego nigdzie indziej nie można spotkać, prawdopodobnie to właśnie taki przypadek. I prawdopodobnie kupując go, przepłacimy.

Większość sklepów tak stara się kreować ceny, by w grudniu marżę podnieść - o 1-1,5 proc. i powrócić do cen z października. Dobrze jest także zwrócić uwagę na zachowanie doradcy i to, do czego najbardziej zachęca. Jego sugestie nie zawsze muszą być stuprocentowo szczere. Prawdziwy zarobek jest na tym, co klient dokupi do głównego produktu - chodzi o dodatki i usługi, np. kabel HDMI, uchwyt do mocowania sprzętu, czy dodatkowa gwarancja. Zanim je kupimy, należy się kilka razy zastanowić.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,79

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.