PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Na zakupach wyprawki szkolnej skorzystają dyskonty i sieci odzieżowe

Autor: dlahandlu.pl 6 sierpnia 2019 12:55

Na zakupach wyprawki szkolnej skorzystają dyskonty i sieci odzieżowe Fot. Shutterstock

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, na zakupy po wyprawkę szkolną Polacy wybiorą się głównie do księgarń stacjonarnych, dyskontów (np. Biedronki, Lidla), sieciówek odzieżowych (np. H&M, Reserved, Zara) i hipermarketów (np. Tesco, Auchan).

Na pytanie „Które rodzaje sklepów zamierza Pan/Pani odwiedzić podczas tegorocznych zakupów związanych z powrotem do szkoły?”, 60 proc. respondentów wskazało księgarnie stacjonarne, 57 proc. dyskonty, 54 proc. sklepy należące do sieci odzieżowych, a 54 proc. hipermarkety.

Sklepy sieciowe tradycyjne i on-line ma zamiar wybrać 43 proc. badanych, księgarnie on-line 41 proc., a supermarkety (np. Carrefour Express) 38 proc.

Największą część budżetu zamierzamy zostawić w hipermarketach (16 proc.), sieciówkach odzieżowych (14 proc.) i dyskontach (11 proc.).

Co ciekawe, najważniejszym powodem wyboru sklepu przez rodziców planujących zakupy do szkoły będą: wygoda i konkurencyjne ceny. 56 proc. respondentów powiedziało, że zamierza kierować się wygodą przy wyborze sklepu (wygodny sposób zapłaty, kompletny asortyment, opcja „kup online, odbierz w sklepie”). 54 proc. osób ma zamiar kierować się ceną, przy czym ważna dla nich będzie: dostępność rabatów i liberalna polityka zwrotów.

W mniejszym stopniu będziemy kierować się kwestiami związanymi z produktem. Tylko dla 40 proc. badanych przy wyborze miejsca zakupów ważna będzie dostępność najnowszych produktów, a dla 36 proc. – dostępność pożądanych marek i modeli. Natomiast tzw. doświadczenie zakupowe będzie liczyć się najmniej – 23 proc. osób zwróci uwagę na dostępność informacji o produktach, a tylko kilka procent na opinie sprzedawcy.

Polacy wciąż traktują zakupy jako sposób wspólnie spędzonego czasu. Podczas kupowania wyprawki szkolnej maja zamiar spędzić w sklepach stacjonarnych przeciętnie 7,4 godziny, przy niemal jedna piąta (19 proc.) od 7 do 10 godzin. W przypadku sklepów internetowych średni czas spędzony na zakupach będzie znacznie krótszy (4,4 godziny).

W sklepach stacjonarnych chętnie robimy zakupy całą rodziną. Dzieci towarzyszą w 2/3 zakupów, a partnerzy – w 58 proc.

W tym roku polska rodzina na wyprawkę szkolną przeznaczy średnio 1 718 zł. Z tej kwoty najwięcej, bo 292 zł (17 proc.) pochłonie odzież i obuwie codzienne. 263 zł (15 proc.) wydamy na podręczniki i książki, 202 zł (12 proc.) na odzież i obuwie sportowe, a 155 zł (9 proc.)  na artykuły szkolne typu: zaszyty, długopisy, ołówki.

Sporym wydatkiem będzie także zakup komputera stacjonarnego bądź innego sprzętu (laptop, notebook). Na ten cel Polacy mają zamiar przeznaczyć średnio 262 zł, czyli 15 proc. ogółu wydatków.

Autorzy raportu wyliczyli, że jeśli na gospodarstwo domowe przeciętny wydatek wyniesie 1.718 zł, to na jedno dziecko będzie to średnio 1.140 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,85

  • Śr

    4,08

  • Min

    2,67

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7305
Ilość aktualnych ofert: 495865

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.