Na zakupy butów polscy konsumenci przeznaczają średnio 177 zł

Autor: pr 12 lutego 2015 11:03

Ponad połowa mężczyzn (56 proc.) przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w sieci. Wśród wielu produktów dostępnych w sklepach internetowych,panowie najczęściej sięgają po książki lub płyty (76 proc.), ubrania i akcesoria (74 proc.) oraz multimedia (72 proc.). Zakup obuwia stanowi 56 proc. wszystkich zakupów dokonywanych za pośrednictwem Internetu.

Co drugi kupujący przyznaje, że kupuje buty wtedy, gdy są mu potrzebne, 41 proc. badanych najczęściej robi to w czasie wyprzedaży lub na początku każdego nowego sezonu (44 proc.). Dla 86 proc. polskich mężczyzn buty są ważnym elementem ubioru, aż 51 proc. badanych twierdzi, że buty są istotnym elementem ich ubioru, który odzwierciedla osobowość. Konsumenci w Polsce wydają średnio 177 zł na buty, podczas gdy średnia w Europie wynosi 312 zł. Mimo to aż 90 proc. mężczyzn deklaruje, że jest w stanie zapłacić  za buty ponad 800zł, nawet jeśli jest to spontaniczny zakup.

W wirtualnym koszyku polskiego mężczyzny najczęściej znajdziemy buty sportowe (35 proc.), eleganckie (17 proc.), za kostkę (12 proc.), japonki (14 proc.), trampki (12%) lub sandały i espadryle (9 proc.). Średnio na jednego mężczyznę w Polsce przypada 2-3 pary butów, w przypadku kobiet jest to 3-4 pary.

Z badań Sarenzy wynika, że czynnikiem determinującym zakup w Internecie jest nie tylko atrakcyjna cena. Dla aktywnych konsumentów istotne są również takie czynniki jak: bezpieczeństwo płatności (45 proc. badanych) czy możliwość bezpłatnego zwrotu produktu, jeśli zaistnieje taka konieczność (23 proc.). Aż 93 proc. konsumentów docenia możliwość porównania cen wybranego modelu w różnych sklepach internetowych.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • czytelnik 2015-02-14 09:29:38

    " 90 proc. mężczyzn deklaruje, że jest w stanie zapłacić za buty ponad 800zł"



    Co to za pajac wyliczył.

    50% mężczyzn w Polsce zarabia 1300zł na rękę.

    I 90% z nich wyda większą część pensji na buty?



    Opuść głowę autorze a nie ślepia w chmurach, że Słońce mózg wypala nadmiernie.

  • Robert 2015-02-12 20:59:05

    Coś tu nie gra, chyba wyniki badań zostały źle zinterpretowane przez autora/redaktotra newsa. Na pewno 56% zakupów w Internecie nie stanowią buty. Raczej 56% mężczyzn podało w ankiecie, że kupuje buty przez Internet.

    Jeśli podajecie, że 56% zakupów to buty, to albo dotyczy to liczby zdarzeń (zupełnie niewiarygodne, bo cześciej kupują mężczyźni płyty itd.), albo dotyczy to wartości zakupów. To z kolei oznaczałoby, że rynek internetowy butów warty jest setki milionów złotych. Tak na pewno nie jest. Tekst jest do poprawki.

  • Antoś 2015-02-12 15:33:38

    Jak można kupić obuwie w internecie !!?? Trzeba być kompletnym idiotą !!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,99

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6033

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.