Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Na zakupy w sieci najwięcej wydajemy w poniedziałki

Autor: pr/dlahandlu.pl 20 lipca 2015 09:34

Z danych prowadzonego przez KIR systemu bezpośrednich płatności internetowych Paybynet wynika, że zakupy przez Internet Polacy najczęściej robią w poniedziałki. W tym dniu w e-sklepach wydajemy też najwięcej. W kolejnych dniach tygodnia liczba transakcji maleje, najniższy poziom osiągając w sobotę. W niedzielę co prawda wracamy na zakupy, ale wydajemy znacznie mniej - uśredniona wartość zakupów tego dnia jest najniższa.

Ze statystyk KIR wynika również, że w e-sklepach kupujemy najczęściej w godzinach przedpołudniowych i wieczorami.

Z danych KIR za minione pół roku wynika, że w pierwszym dniu tygodnia realizowanych jest 18,26 proc. transakcji, przy średniej wartości jednej transakcji wynoszącej ok. 163 zł. W tym najbardziej intensywnym, jeśli chodzi o zakupy on-line, dniu tygodnia liczba zamówień jest większa o prawie 60 proc. niż w najspokojniejszą pod tym względem sobotę. Jeszcze większa różnica widoczna jest w ujęciu wartościowym - między poniedziałkiem a sobotą wynosi ona średnio aż 92,6 proc.

Zdaniem Artura Wojtczuka, dyrektora Linii biznesowej płatności internetowe w KIR, taki rozkład transakcji może mieć kilka przyczyn. Im bliżej końca tygodnia tym mniejsze są szanse
na otrzymanie przesyłki przed weekendem. - W weekend nie funkcjonują usługi kurierskie czy pocztowe, czyli nie możemy ani wysłać ani odebrać towaru, a zazwyczaj nie można też zrealizować odbioru osobistego. Mimo, że wykorzystując Paybynet, który działa 24 godziny
na dobę 7 dni w tygodniu, za zakupy zapłacimy w każdej chwili, a sklep natychmiast otrzyma informację o płatności, to procesy związane z dostawą zwykle są uruchamiane dopiero
w poniedziałek - komentuje Wojtczuk. - Mamy też świadomość, że co prawda w sklepach internetowych zakupy zrobimy także w sobotę czy niedzielę, ale fizycznie ktoś obsłuży nasze zamówienie pierwszego dnia roboczego po dniach wolnych. Mniej zakupów w dni wolne
to również pochodna naszego stylu życia. Ten czas często spędzamy poza domem
i - jak zaobserwowaliśmy - im ładniejsza pogoda i dłuższy weekend, tym mniej odnotowujemy transakcji - dodaje Artur Wojtczuk.

Od zakupowego szczytu w poniedziałek liczba transakcji maleje aż do soboty, po czym
od niedzieli powraca trend wzrostowy. Natomiast średnia wartość pojedynczych zakupów, również najwyższa w pierwszym dniu tygodnia, osiąga najniższy poziom w niedzielę. W analizowanym okresie było to 131,22 zł. Łączna wartość transakcji, podobnie jak ich liczba, jest najniższa w sobotę.

Z rozkładu transakcji w ciągu doby wynika, że zarówno liczba, jak i wartość płatności przetwarzanych w systemie Paybynet rośnie od godz. 5:00, osiągając pierwszy szczyt
w godzinach przedpołudniowych (między 11.00 a 12.00). Po południu oba wskaźniki nieco opadają, żeby około godz. 17:00 znów powędrować w górę. Największa liczba transakcji
w ciągu doby zlecana jest między godz. 20:00 a 21:00, a najwięcej na zakupy on-line wydajemy między 19:00 a 20:00.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.