Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nabiał, piwo, woda - te artykuły coraz chętniej kupujemy od lokalnych producentów

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2018 10:15

Nabiał, piwo, woda - te artykuły coraz chętniej kupujemy od lokalnych producentów Fot. Shutterstock.com

- Polacy lubią czytać etykiety, nie tylko po to, by sprawdzić skład produktu, ale również dowiedzieć się, gdzie powstał. Średnio co drugi konsument w Polsce twierdzi, że woli kupować produkty wytworzone przez lokalnych producentów niż przez międzynarodowe koncerny. Lokalność ma dla nas większe znaczenie niż dla przeciętnego Europejczyka, gdzie to przywiązanie deklaruje 44 proc. konsumentów - mówi Małgorzata Głos, Client Business Partner w Nielsenie.

Decyzje zakupowe zyskują na znaczeniu kiedy konsument może wybrać produkty wytworzone przez lokalnych producentów. - Dzięki temu może podkreślić, że jest z konkretnej społeczności, a to co się dzieje dookoła niego nie jest mu obce i on - wybierając lokalne produkty - ma na to wpływ - dodaje ekspertka.

Analizując zakupy dla gospodarstwa domowego lokalność ma znaczenie zdecydowanie bardziej przy wyborze produktów spożywczych niż chemiczno-kosmetycznych. - Produkty od małych lokalnych producentów cieszą się największym powodzeniem w przypadku kategorii nabiałowych (jogurty, ery, masło, mleko). Aż 66% konsumentów deklaruje, że kupując nabiał preferuje wybrać lokalną markę niż produkt międzynarodowego koncernu i dla tej grupy produktów wpieranie lokalności ma zdecydowanie największe znaczenie. Ale dla ponad 1/3 konsumentów ważne jest również kupowanie wody mineralnej, piwa, lodów oraz słodyczy produkowanych przez mniejsze rodzime firmy. Ten trend szczególnie silnie rozwinął się w ostatnich latach w przypadku kategorii piwa. Kiedy spojrzymy na całą tą kategorię, to sprzedaż rok do roku jest stabilna. Nie oznacza to jednak, że zamiłowanie Polaków do piwa jest takie samo. Otóż już od dłuższego czasu na znaczeniu zyskują marki regionalne (sprzedaż wartościowa tego segmentu piw wzrosła o 5,3% rok do roku), ale dopiero zainteresowanie piwami rzemieślniczymi odzwierciedla jak duże znaczenie ma dla polskiego konsumenta wspieranie małych producentów. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż piw rzemieślniczych zwiększyła się o 41%. I chociaż ten segment piw ma około półprocentowy udział w całkowitej sprzedaży wartościowej piwa w Polsce, to duże zainteresowanie ze strony konsumentów zachęca coraz to nowych producentów do wchodzenia na lokalny rynek - wyjaśnia Małgorzata Głos.

66% polskich konsumentów deklaruje, że odnosi się bardziej przychylnie do firm, które w jasny sposób informują o tym gdzie, w jaki sposób i z jakich składników wyprodukowano ich produkt. W przypadku lokalnych małych firm ta komunikacja jest zdecydowanie bardziej przejrzysta, bo to też stanowi o wyjątkowości ich oferty.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.