Nadchodzi era zakupów w rytmie "slow"?

Autor: dlahandlu.pl 10 października 2018 11:54

Nadchodzi era zakupów w rytmie "slow"? fot, Trillux

Slow shopping to nowa moda stanowiąca odpowiedź na potrzeby osób starszych, niepełnosprawnych i wszystkich tych, którzy od bezosobowej, szybkiej obsługi typowej dla marketów wolą ludzki kontakt i spokojne tempo zakupów. Pomysł „chwycił” i jego elementy wdrażane są w coraz większej liczbie sklepów.

Działająca na terenie Wielkiej Brytanii organizacja Slow Shopping® promuje wiedzę o tego rodzaju potrzebach, prowadzi szkolenia dla menadżerów i pracowników sklepów, pomaga w organizacji „slowshoppingowych” godzin otwarcia oraz tworzy bazę placówek, które zdecydowały się wyodrębnić je w swoim grafiku. Założenia programu obejmują: wyznaczenie w tygodniu czasu, kiedy świadoma specjalnych potrzeb klientów obsługa przygotowana jest na ich przyjęcie, ustawienie wewnątrz sklepu krzeseł, na których można odpocząć i zrobić sobie przerwę w zakupach, umiejscowienie w placówce punktów informacji i wsparcia, w których czeka kadra świadoma specyficznych potrzeb określonych grup klientów.
Hasło „slow shopping” okazało się na tyle atrakcyjne, że zaczęło żyć także w oderwaniu od pierwotnej idei i promującej ją organizacji. Elementy koncepcji i inspirowane nią pomysły wykorzystywane są m.in. w promocji bazarów, butików i – szerzej – placówek przewidujących miejsce na relaks czy swobodniejszą rozmowę ze sprzedawcą. W ciekawy sposób do realizacji tematu slow shoppingu podeszło kierownictwo marketu Edeka Rothe w niemieckiej miejscowości Zeitz.

Pod marką Edeka działa około 3 800 sklepów. Punktem wyjścia do wdrożenia korespondujących z ideą slow shoppingu rozwiązań infrastrukturalnych w placówce w Zeitz była gra słowna nawiązująca do nazwy miejscowości, w której znajduje się market. Niemieckojęzyczne słowo „Zeit” oznacza „czas”. Poszczególne działy sklepu to: BROTZEITz, KAFFEEZEITz czy WEINZEITz – czas na: chleb, kawę i wino. Prócz haseł zachęcających do niespiesznych zakupów, spokojnemu nastrojowi sprzyja także organizacja przestrzeni i odpowiednio dobrane oświetlenie. – Punktem marketu Edeka, w którym najpełniej realizowana jest idea slow shoppingu jest wydzielona przy stoiskach z kawą i pieczywem strefa relaksu. Nad restauracyjnymi stolikami, krzesłami i kanapami umieszczono dekoracyjne oprawy wiszące LIMBA z ozdobnymi żarówkami. Emitowane przez nie ciepłe światło wprowadza w nastrój odprężenia niezależnie od pory dnia – mówi Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska. – Dynamicznie zmieniające kolor, oprawy wiszące LORETO wskazują pulsowaniem promocje w alejkach z kosmetykami. W działach ze świeżą żywnością, w największym stopniu kupowaną przez klientów „oczami”, sięgnięto po kierunkowe oprawy akcentujące z modułami gwarantującymi bardzo wysoki wskaźnik oddawania barw – tłumaczy przedstawiciel TRILUX Polska. Do tego, aby zostać w sklepie trochę dłużej, zachęca także jasne, równomierne i przyjemne światło ogólne oraz stonowana kolorystyka wystroju. Choć więc w sklepie wdrożono tylko część postulatów dotyczących slow shoppingu, zrobiono wiele, by zakupy zachęcały do niespiesznego poznawania zawartości półek i lad.
Odpowiednie, naśladujące naturalne światło oświetlenie elektryczne zmieniające się w ciągu dnia (HCL – Human Centric Lighting) pozwala wydłużyć pobyt konsumentów w sklepie nawet o 21 procent i zwiększyć sprzedaż o 10-28 procent. (w zależności od grupy produktowej). Dowodzi to, że slow shopping rozumiany jako kreowanie przestrzeni, w których klienci chcą przebywać, nie tylko dobrze brzmi, ale także jest opłacalny.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,07

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.