Nagrody rzeczowe i gotówka najpopularniejsze w akcjach BTL

Autor: pr 29 kwietnia 2016 11:55

Już niemal połowa (47%) firm działających w Polsce prowadziła w 2015 roku kompleksowe programy motywacyjne skierowane do kontrahentów i partnerów biznesowych. Wzrosły również ich wydatki na ten cel - wynika z badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services.

W 2015 roku firmy wydawały na działania BTL B2B średnio 530 000 zł. Dla porównania w 2014 roku, przekazały na tego rodzaju wsparcie marketingowe średnio 420 000 zł. Mało tego, aż 40 procent z nich zadeklarowało, że utrzyma budżet na budowanie lojalności B2B na podobnym poziomie, a 38 procent zwiększyło wydatki na poszukiwania możliwości przywiązania klientów biznesowych do swoich marek i produktów.

- Marketerzy doskonale zdają sobie sprawę ze stale rosnącej konkurencyjności rynku, a co za tym idzie z tego, że warto oferować partnerom biznesowym wartość dodaną - powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie. 

Z badania wynika, że największą popularnością wśród narzędzi do nagradzania wykorzystywanych w akcjach BTL wciąż cieszą się nagrody rzeczowe i gotówka, ale sukcesywnie rośnie zainteresowanie wykorzystywaniem takich nagród jak: kupony oraz karty przedpłacone. A to dlatego, że coraz więcej uczestników docenia  możliwość samodzielnego wyboru swojej nagrody.  

Dobry program lojalnościowy czy program wsparcia sprzedaży, to wieloaspektowe przedsięwzięcie, które trudno zrealizować we własnym zakresie. To cały szereg działań - od stworzenia strategii, regulaminu, zbudowania atrakcyjnego katalogu nagród, poprzez koordynację komunikacji z uczestnikami, po regularne zarządzanie i raportowanie. Rozumie to już 31 % firm, które korzystają z outsourcingu przy tego typu przedsięwzięciach - podkreśla Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie.
 

Pomiaru dokonano metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych) w ARC Rynek i Opina. Badanie przeprowadzono w grudniu 2015 roku i w styczniu 2016 roku, na grupie  firm prowadzących działania marketingowe skierowane do segmentu B2B. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.