Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Najbardziej na wejściu Amazona mogą ucierpieć sklepy z elektroniką a nie księgarnie

Autor: gazeta.pl 26 maja 2014 14:21

Justyna Skorupska, prezes zarządu spółki eBusiness Consulting, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej uważa, że Amazon skorzysta na wejściu do Polski. Mogą zaś stracić małe i średnie polskie e-sklepy oferujące podobny asortyment - mówi w rozmowie z gazeta.pl.

Ponieważ 66 proc. oferty Amazon stanowi elektronika, to najbardziej na wejściu tej firmy do Polski mogą ucierpieć nie księgarnie, lecz sklepy z elektroniką.  Jak wynika z danych Gemius, euro.com.pl, mediaexpert.pl czy mediamarkt.pl znajdują się w dziesiątce najpopularniejszych w naszym kraju e-sklepów.

Jednak przywiązanie dla lokalnych marek może być przeszkodą w ekspansji amerykańskiej firmy, tak jak to było w przypadku serwisu aukcyjnego eBay, który w 2005 roku wszedł do Polski, ale przegrał w starciu z Allegro.

Grzegorz Wójcik, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej uważa, że pomimo, iż Amazon szybko osiągnął wiodącą pozycję we Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii, to we wszystkich tych krajach sprzedaż internetowa w momencie wejścia Amazonu nie była tak rozwinięta jak obecnie w Polsce, więc zadanie stworzenia unikalnej oferty było stosunkowo łatwe. U nas już tak prosto nie będzie - zauważa ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • arniwal 2014-06-02 11:26:59

    mi to nie chce się wierzyć. Takie info to chyba reklama amazonu. media wątpie by media expert ucierpiało na czymkolwiek i nie widać po nich zeby się bali. otwierają nowe sklepy i reklamować można unich sprzęt kuiony w upadającym avansie.

  • bubu 2014-05-30 13:34:07

    nikt nie ucierpi, kazdy ma swoich klientów. Ja tam wierny będze naszemu media expertowi, tylko oczywiście musi mi dac powód, czyli konkurencyjne ceny :D

  • zerownik 2014-05-27 14:37:16

    ME sobie poradzi, bo wydaje mi się, że sporo skorzysta na upadku Avansu.może nawet przejmie kilka placówek?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.