Najczęściej kupowane są meble w cenie poniżej 1 tys. zł

Autor: dlahandlu.pl 28 czerwca 2018 13:58

Zgodnie z danymi GUS i Eurostatu wartość produkcji sprzedanej mebli w Polsce wyniosła w 2016 r. 42 mld zł. Za 10 proc. tej kwoty odpowiada sprzedaż wewnętrzna, 90 proc. to eksport. Polscy konsumenci w latach 2015-2017 wydawali na zakup mebli średnio 4,5 tys. zł, ale rzadko wydawali taką kwotę podczas jednorazowych zakupów.

Jak wynika z badań IQS Polacy wydawali w latach 2015-2017 średnio 4,5 tys. zł. W podziale na meble segmentowane dwa na trzy zakupy dotyczyły mebli segmentu value, czyli o wartości poniżej 1 tys. zł lub powyżej 2 tys. zł, czyli z cenowego segmentu premium. Jednocześnie aż w 79 proc. przypadków meble są kupowane etapami, tylko co piąte mieszkanie było od razu wyposażane w komplet produktów. Proces wyboru mebli i ich zakupu jest zazwyczaj długi i nieplanowany. Do nieplanowanych zakupów przyznaje się jeden na dziesięciu z nas.
Dla większości z nas (75 proc.) jest to przyjemność i element porządkowania swojej rzeczywistości. Najważniejsze powody dokonywania zakupów to: potrzeba zmiany estetyki, zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza, urządzanie nowego mieszkania i kupowanie mebla po raz pierwszy. Coraz częściej kupujemy nie z przymusu, ale dlatego że dotychczasowe wnętrza nam się znudziły i potrzebujemy zmiany.
Najważniejszym źródłem informacji w trakcie przygotowań do wyboru mebli pozostaje internet. Jednocześnie jednak bardzo rzadko kupujemy w sieci. Najpierw szukamy tego, co interesujące, ale potem udajemy się do sklepu – robi tak 50 proc. ankietowanych w badaniu IQS. Zakupy w sieci do domena wciąż mniej niż 10 proc. z nas. Wolimy zobaczyć produkt na żywo i dokonać oceny w oparciu o dotyk, wygodę i dopasowanie.
Jednocześnie wciąż cenimy katalogi produktowe. Choć ich popularność spada i dziś stanowią źródło informacji rzadziej niż internet, to rola w procesie podejmowania decyzji zakupowych jest w dalszym ciągu istotna.
Cenimy sobie jakość w dobrej cenie, dostępność produktu od ręki, długość gwarancji i szybkie terminy dostawy. Cena ma o tyle duże znaczenie, że jeden na trzy zakupy odbywa się w cenie promocyjnej, a jeden na osiem związany jest z koniecznością wzięcia pożyczki lub kredytem. Tym niemniej coraz większą wartość ma design i projekt mebli. - Rośnie świadomość designu i wykończenia, co związane jest z m.in. z popularnymi programami wnętrzarskimi i dekoratorskimi. Z większym zaangażowaniem i przyjemnością planujemy, urządzamy i meblujemy - podkreśla Elżbieta Frankiewicz z firmy Tetris.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.