Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Najmocniej reklamowane w mediach produkty spożywcze to ciastka i batony

Autor: Rzeczpospolita 31 sierpnia 2018 09:31

Rzeka pieniędzy płynie do telewizji na reklamę żywności. Najmocniej reklamowane w mediach produkty to ciastka i batony - informuje "Rzeczpospolita".

Na zachwalaniu żywności branża reklamowa zarobiła w tym roku już blisko 2 mld zł. W pierwszej piątce najczęściej reklamowanych produktów czołowe miejsce zajmują ciastka. Peleton zamyka kawa. 

Wydatki cennikowe na reklamę żywności w polskich mediach wzrosły o 6 proc., do 1,87 mld zł w ciągu pierwszych siedmiu mies. 2018 r. – obliczył Kantar specjalnie dla „Rzeczpospolitej". Najwięcej pieniędzy płynie do telewizji (1447 mln zł), potem do kolorowych magazynów (153 mln zł) oraz do kin (118 mln zł). Do gazet prawie najmniej – zaledwie 6 mln zł.

Według Kantara najmocniej reklamowane w mediach produkty to ciastka i batony, na ich promocję producenci wydali w tym roku już 336 mln zł, o 11 proc. więcej niż w ubiegłym. O 14 proc. zwiększyli nakłady promocyjne producenci przetworów i przypraw, co dało im wynik 254 mln zł.

Spadła wartość reklam mleka – o prawie 5 proc., do 195 mln zł. Za to w reklamie kawy nakłady skoczyły aż o 40 proc., do 116 mln zł. Ten wzrost może wynikać stąd, że marki stawiają częściej na ciągłą obecność w telewizji, a to najbardziej kosztowne medium. Mocno reklamowali się m.in. Woseba i MK Cafe.

Całość w "Rzeczpospolitej".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.