Najpierw Żabka, teraz Eurocash. Microsoft przedstawia inteligentny sklep dla handlu niezależnego

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2019 15:00

Najpierw Żabka, teraz Eurocash. Microsoft przedstawia inteligentny sklep dla handlu niezależnego fot. materiały prasowe

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi zaprezentowali rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami.

Połączenie danych w czasie rzeczywistym, pochodzących z czujników sklepowych (zlokalizowanych na półkach czy w kamerach) oraz np. informacji o lokalnym rynku jakie udostępnia eurocash.pl, pomaga m.in. w prognozowaniu sprzedaży dziennej i tygodniowej, także w oparciu o tzw. planogramy, analizę profili konsumentów i dopasowywanie do nich produktów czy propozycji dotyczących zamówień. Dzięki temu właściciele sklepów mogą lepiej poznać zachowania i oczekiwania klientów, zarządzać asortymentem w inteligentny sposób i zwiększać sprzedaż.


W trakcie Kongresu zorganizowanego przez Eurocash można było też zobaczyć, jak działa inteligentna lada. Dzięki umieszczonej w niej macie dowiemy się, jak długo dane produkty są w sklepie, skąd pochodzą lub jakie są ich wartości odżywcze. Tablety przymocowane do lady pozwolą zamówić produkt i wrócić po niego w dowolnym czasie. Kolejnym elementem wzbogacającym wizję handlu przyszłości jest koszyk zakupowy ze skanerem i kasą, opracowany przez partnera Microsoft, Smart Cart. Koszyk pozwala z jednej strony eliminować kolejki, a z drugiej umożliwia robienie zakupów bez udziału sprzedawców, także w niehandlowe niedziele. Odpowiada więc na oczekiwaną przez konsumentów stałą dostępność powierzchni handlowej.
Podczas Kongresu zaprezentowano również klasyczną kasę samoobsługową: smukłe urządzenie z funkcją kiosku, pozwalające realizować dodatkowe usługi, takie jak np. nadawanie i odbieranie przesyłek.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ewa 2019-09-26 13:16:12

    Mam nadzieję, że automatyczne wózki będą już niedługo w każdym sklepie - mam już dość tych kolejek!

  • Zdrowy rozsądek 2019-09-26 08:50:06

    Super, czyli będą nas śledzić i wciskać za pomocą manipulacji niepotrzebne nam rzeczy, by mogli lepiej zarobić? Ja sobie nie życzę, by mnie nagrywano i wciskano to po co nie przyszedłem.

  • jupiter 2019-09-25 23:38:31

    Proszę jeszcze podać ile te wszystkie cuda elektroniki będą kosztowały, ile ich będzie obsługiwało firm oraz ilu serwisowało informatyków i za jakie pieniądze, a na koniec wyliczyć jaki to wszystko zajmie procent z wypracowanej marży? Czy wystarczy na to wcale nieduża obecna rentowność. Artykuł i przemyślenia nadają się raczej do działu science fiction. Wszystkie te sklepy bezobsługowe, które teraz powstają, zostaną jako ciekawostka muzealna dla przyszłych pokoleń. Nigdy to się nie przyjmie na normalną skalę, mogę się nawet założyć o dobre, portugalskie wino, panie mądry :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.