Najtańszy wentylator kosztuje 40 zł, klimatyzator 700 zł, a koszulki chłodzące 300 zł

Czerwiec przyniósł upały i rekordowy wzrost zainteresowania klimatyzatorami. W tym miesiącu jest ono większe już o ponad 120 procent w porównaniu do ubiegłego roku – wynika z danych Ceneo.pl. Sprzedawcy liczą zyski. Za najtańsze urządzenie do chłodzenia trzeba obecnie zapłacić ok. 100 zł.
Pogoda ma ogromny wpływ na sprzedaż. Tak jest w przypadku m.in. produktów sezonowych takich jak klimatyzatory i urządzenia do chłodzenia. W tym roku sezon na produkty z tej kategorii zaczął się wraz z pierwszą falą upałów, czyli z początkiem czerwca.
- Dla niektórych sprzedawców tych urządzeń z pewnością jest to duże wyzwanie operacyjne.
Trzeba na bieżąco uzupełniać ofertę. Maj był deszczowy i chłodny, w porównaniu z ubiegłym rokiem okazał się bardzo słaby dla produktów z tej kategorii, dlatego mógł uśpić ich czujność. W ubiegłym roku początek sezonu zaczął się już w połowie kwietnia – wyjaśnia Tomasz Jankowski PR Manager Ceneo.pl.
O tym, że sprzedaż tego typu urządzeń jest wyzwaniem przyznają sami sprzedawcy, którzy do tego sezonu przygotowują się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W tej branży liczą się umiejętności i doświadczenie w procesie sprzedaży. W cieplejszych krajach (np. Włochy, Hiszpania) sprzedaż można w pewnym stopniu zaplanować, w Polsce można tylko szacować. - W naszej pracy wykorzystujemy ponad 20 letnie doświadczenie, które pozwala naszemu sklepowi dopasować się do aktualnej sytuacji pogodowej. Są producenci, którzy już na początku czerwca całkowicie wyprzedali tegoroczną produkcję, ale jak wszyscy wiemy rynek nie lubi pustki. Mamy własny magazyn, zakontraktowane regularne dostawy, a produkty, które uznaliśmy za najlepsze na rynku wykupiliśmy od producentów na wyłączność i mają niezależnie zabezpieczone stany magazynowe na cały sezon. – podkreśla Artur Klepacki dyrektor e-commerce w klimasklep.pl.
Obecnie za najtańsze urządzenie do chłodzenia np. wodą musimy zapłacić około 100 zł.
Za klimatyzator w sklepie internetowym musimy zapłacić blisko 700 zł. Z kolei najtańszy wentylator kosztuje prawie 40 zł. Najdroższe są zaawansowane urządzenia, które kosztują nawet kilkanaście tysięcy złotych – wynika z analizy Ceneo.pl.
Sklepy oferują też bogaty wybór gadżetów do chłodzenia
Cena to wciąż jeden z głównych czynników zakupowych, dlatego z uwagi na oszczędność i wygodę sięgamy po inne rozwiązania, które przyniosą ulgę w upałach. W sklepach internetowych znajdziemy szereg gadżetów i urządzeń do chłodzenia. - Na liście niecodziennych gadżetów do chłodzenia znajdziemy m.in. koszulki, które po namoczeniu w wodzie przynoszą kilkugodzinne chłodzenie. Ich ceny zaczynają się jednak od 300 zł. Kierowcy z kolei poza klimatyzacją mogą zaopatrzyć się m.in. w maty na fotel, które nie tylko przynoszą ochłodzenie, ale dodatkowo masują. Ich cena zaczyna się od 200 zł. Producenci nie zapominają również o naszych czworonogach. Dla nich przygotowali specjalne kamizelki, maty chłodzące z poliestru a nawet obroże. Ceny tych produktów zaczynają się od niespełna 100 zł. – wylicza Tomasz Jankowski.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 10:54 Badanie: Świąteczny upominek do 100 zł na osobę to rozsądna kwota
- 10:51 Hebe z 4. kolejnymi drogeriami
- 10:45 Jest nowy udziałowiec w Żabka Polska. Jego udziały są warte 23 mln zł
- 10:43 Długi branży e-commerce wzrosły o 50 proc.
- 10:32 PayPo zwieńcza rok umową z Answear.com
- 10:22 Szymon Piduch "najdroższym" menedżerem w polskim handlu
- 10:14 Pracownicy Lidl Polska bez bonów świątecznych, ale z Kartą Lidl
- 09:57 Homla najemcą Riviera Gdynia
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Do końca grudnia sklepy muszą złożyć wnioski o wpis do BDO
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
UOKiK: Allegro nadużywało pozycji dominującej. Firma nie zgadza się z zarzutami
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Intermarche wycofuje się z Warszawy i Białej Podlaskiej. To już 12. sklep...
- 5 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 6 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.