Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Najważniejszym trendem e-commerce będą płatności mobilne w sklepach tradycyjnych

Autor: pr 13 lipca 2015 10:40

W ciągu najbliższych trzech lat polski rynek handlu mobilnego stanie się europejskim liderem pod względem wartości per capita – wynika z raportu “The New World of Retail“ przedstawionego przez MasterCard.

Zdaniem autorów raportu, dzięki dynamicznym wzrostom m.in. w sektorze płatności mobilnych i dużej otwartości polskich konsumentów na nowe rozwiązania płatnicze, do 2018 r. nasz rynek ma szanse wyprzedzić takie kraje jak Dania, Norwegia, Austria czy Wielka Brytania.

Raport MasterCard prezentuje, w jaki sposób gwałtowny rozwój technologii zmienił model działania sektora sprzedaży detalicznej. Przede wszystkim sprzedawcy muszą zrozumieć potencjał nabywczy, który stoi za rzeszą posiadaczy 305 milionów smartfonów, spośród których 60% najprawdopodobniej dokona za ich pomocą zakupu w Internecie. Wielu przedsiębiorców już zmodyfikowało model prowadzenia działalności pod kątem multikanałowości, płynnie łącząc tradycyjne i internetowe kanały sprzedaży detalicznej. W tym procesie transformacji zasadnicze znaczenie odgrywa bezpieczeństwo, gdyż blisko połowa ofiar przestępczości internetowej unika ponownych zakupów w e-sklepach, w których doszło do nadużyć finansowych. Ma to bezpośrednie przełożenie na reputację sklepu i poziom sprzedaży w przyszłości.

 Z raportu MasterCard wynika również, że polscy przedsiębiorcy działający w branży detalicznej  wydają się najlepiej przygotowani na zmiany, jakie w tym sektorze powoduje mobilna rewolucja. Gwałtownie rosnąca od 2007 r. liczba smartfonów, młodzi konsumenci wychowani w erze cyfrowej i dynamicznie rozwijające się nowe technologie w obszarze płatności, to główne czynniki wpływające na rosnące znaczenie kanałów mobilnych w sektorze sprzedaży detalicznej.

O ile w ostatnich latach światowy m-commerce opierał się głównie na zakupach dóbr niematerialnych, takich jak muzyka czy e-booki, najistotniejszym trendem dla dalszego rozwoju rynku będą płatności mobilne realizowane w sklepach tradycyjnych. Rozwój elektronicznych portfeli oraz płatności zbliżeniowych w modelach HCE i opartych o kartę SIM, według autorów raportu, będzie stanowić siłę napędową rynku m-płatności. Polski rynek, z ponad 76 proc. terminali płatniczych przystosowanych do obsługi mobilnych płatności zbliżeniowych, już dzisiaj dysponuje znakomitą infrastrukturą, a co za tym idzie, znaczącym potencjałem dalszego wzrostu.

 - Póki co, pewną barierą dla rozwoju mobilnych płatności na skalę masową jest, paradoksalnie, wielość dostępnych rozwiązań, a wyzwaniem przełamanie oporu konsumentów przed adaptacją nowej metody płatności. Ostatecznie, szanse na zdominowanie rynku płatności mobilnych będą miały te rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość europejskich konsumentów od tego typu narządzi oczekuje przede wszystkim wygody (97%) oraz intuicyjności (87%), za najlepsze uznając te formy płatności, które zapewniają łatwość i szybkość obsługi, w połączeniu z opcjami dostosowanymi do specyfiki urządzeń mobilnych (np. płatność jednym kliknięciem, możliwość zapisania danych w profilu klienta) - podsumowują autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ekonsulting 2015-07-13 21:27:04

    Płatności mobilne w aplikacji:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.