Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Najwięcej gazetek promocyjnych wydają supermarkety

Autor: MondayNews.pl 30 kwietnia 2015 13:14

Instytut badawczy ABR SESTA dokonał analizy strategii sieci handlowych pod względem wydawanych przez nie gazetek promocyjnych. Z badań wynika, że wszystkie monitorowane sieci w 2014 roku opublikowały razem ponad 5 tys. gazetek promocyjnych, co oznacza, że klienci otrzymywali tygodniowo około 100 gazetek.

Zawierały one ogółem prawie 1,4 mln promocji. Najwięcej gazetek wydały supermarkety (1226), hipermarkety (695), sieci C&C (590), dyskonty (480) oraz drogerie (347).

W 2014 roku nastąpił wzrost liczby wydawanych gazetek w każdej z badanych sieci. Największy odnotowano w supermarketach oraz dyskontach. Wzrost ten wynika z dodatkowych ofert tematycznych lub skrócenia czasu obowiązywania promocji. Oferta tematyczna już nie tylko „podrzuca pomysły”, ale również zachęca klienta do dodatkowych zakupów. Natomiast promocja, która trwa krócej niż dwa tygodnie, skłania do częstszych odwiedzin sklepu oraz zwiększa kontakt z marką sklepu.

- Sieci walczą o klienta i próbują to robić na różne sposoby. Gazetka promocyjna ma za zadanie przyciągnąć jego uwagę, zaprezentować asortyment dostępny w sklepie, zachęcić do zrobienia zakupów w sieci czy podkreślić unikatowość oferty. W gazetkach coraz częściej umieszczane są treści wychodzące poza typową promocję produktów tj. przepisy, wywiady, ciekawostki, podróże.  Należy też wziąć pod uwagę, że oferty promocyjne to duże obciążenie dla sieci, ponieważ wiążą się m.in. ze zmianą ekspozycji, właściwym poziomem zatowarowania, czy zmianą w systemie kasowym - mówi Anna Ruman, wiceprezes instytutu badawczego ABR SESTA. 

W 2014 roku nastąpił również niewielki wzrost udziału w powierzchni gazetek dla produktów FMCG wydawanych przez dyskonty (40%). Natomiast hipermarkety i supermarkety stawiały większy nacisk na produkty świeże.

- Asortyment promowany w gazetkach jest wypadkową tego, co dana sieć posiada w sprzedaży i tego, co chce klientowi przekazać na swój temat. Większość oferty stanowią produkty szybkorotujące, takie jak żywność paczkowana, kosmetyki, detergenty, itp. Rośnie również udział produktów świeżych na wagę – mięsa, wędlin, warzyw, owoców, serów i ryb, dodaje Anna Ruman.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.