Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Najwięcej skarg wpłynęło na reklamę Grześków

Autor: wirtualnemedia.pl 29 października 2014 13:24

W ub.r. do Rady Reklamy zgłoszono rekordowo dużo skarg - 4369, o ponad tysiąc więcej niż rok wcześniej. Najczęściej skarżono się na reklamy outdoorowe, internetowe i telewizyjne, a po ponad tysiąc zgłoszeń dotyczyło spotu Grześków i kampanii Heyah z Leninem - podaja wirtualnemedia.pl.

W odpowiedzi na skargi przesłane do Rady Reklamy działająca w jej imieniu Komisja Etyki Reklamy wydała 181 uchwał, a formalne postepowanie prowadzono w 211 sprawach. Biuro Rady Reklamy udzieliło 27 porad formalnych i 70 nieformalnych.

 

Zdecydowanie najbardziej oprotestowanymi były kampania Heyah wykorzystująca wizerunek Włodzimierza Lenina i jedna z reklam Grześków pod hasłem „Zero bujdy". Pierwszej akcji dotyczyło 1749 zgłoszeń (1116 na spot telewizyjny, 633 na plakaty oudtoorowe). Komisja Etyki Reklamy orzekła, że przekaz kampanii naruszył kodeks branżowy, stanowiąc przejaw „jawnego braku poszanowania narodowych wartości", a T-Mobile Polska, operator taryfy Heyah, po lawinie negatywnych komentarzy w internecie już po kilku dniach przerwał kampanię i przeprosił wszystkich urażonych.

Również spot Grześków - w którym kobieta mówi do dzieci bawiących się z mężczyzną nazywanym przez nie ojcem: „To nie jest wasz tata" - została oceniona negatywnie. Według Komisji reklama jest obraźliwa i trywializuje więzy rodzinne.

Prawie 1,8 tys. skarg dotyczyło reklam outdoorowych, ponad 1,3 tys. - internetowych, a 1,2 tys. - telewizyjnych. Reklamy w pozostałych mediach wzbudziły zdecydowanie mniej kontrowersji.

 

Kontrowersyjne kampanie Heyah i Grześków sprawiły, że telekomunikacja i żywność okazały się sektorami, na których reklamy skarżono się najczęściej. 1,1 tys. zgłoszeń dotyczy przekazów promujących produkty i usługi z branży rozrywkowej.

 

W 1,7 tys. skarg pojawił się zarzut naruszenia odpowiedzialności społecznej, w 1,3 tys. - przekroczenia zasad obyczajowych i dobrego smaku, a w 1,1 tys. - skierowania nieodpowiedniego przekazu do dzieci i młodzieży. Znacznie rzadziej skarżono się na agresję, wprowadzanie w błąd czy dyskryminację w reklamach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,27

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.