Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Największe sieci handlowe tracą konsumentów w Chinach

Autor: WPHiI za "China Daily" 1 kwietnia 2015 11:23

Zgodnie z analizą opublikowaną przez firmę Kantar Worldpanel, udział zagranicznych sieci handlowych w chińskim rynku zmalał z 20% w 2013 do 19% w 2014 r. Zmiana może wydawać się niewielka, lecz istotne jest to, że trend może się utrzymać wraz z spadającym popytem, rosnącymi kosztami prowadzenia sklepów i rosnącą konkurencją ze strony platform sprzedaży internetowej - podaje WPHiH Pekin za China Daily.

Zdaniem autorów analizy lokalne firmy lepiej przystosowują się do zmian na rynku i stopniowo powiększają w nim udział. Dysponują one lepszą ofertą małych sklepików, supermarketów i hipermarketów, których wielkość jest lepiej dostosowana do potrzeb rynku.

Zagraniczne firmy próbują jednak dostosowywać się do zmian na rynku – Carrefour otworzył niedawno w Szanghaju sklepy pod nazwą „Easy Carrefour", a w czerwcu ma wystartować sklep ze sprzedażą internetową. Niemiecka sieć Metro AG z kolei zapowiedziała w zeszłym roku wprowadzenie platformy dostaw produktów spożywczych. Usługa ma być w pierwszej kolejności wprowadzona w mieście Qingdao w prowincji Shandong.

Zagraniczne sieci w coraz większym stopniu również wychodzą poza największe aglomeracje. Spośród 24 sklepów, które Wal-Mart otworzył w zeszłym roku, 16 znajduje się poza metropoliami.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.