Największe sieci poszukują efektywnych rozwiązań w zakresie dostaw produktów spożywczych

Autor: pr, dlahandlu.pl 1 września 2015 12:06

Grupa Integer przygotowała zestawienie światowych trendów dotyczących dostaw produktów spożywczych. Firma zapowiada, że jeszcze w tym roku zaproponuje polskim
klientom usługę odbioru zakupów w specjalnych paczkomatach.

Holenderska sieć supermarketów Jumbo Supermarketen poinformowała o uruchomieniu setnej lokalizacji w ramach sieci click&collect obsługującej zamówienia spożywcze. Usługa dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej sklepu, która została uruchomiona w ubiegłym roku. W ramach oferty klienci mogą odebrać zamówione produkty już następnego dnia od ich zakupu w wybranym przez siebie sklepie lub w jednym ze specjalnych punktów odbioru. Innym przykładem rozwiązania dedykowanego sektorowi spożywczemu jest usługa oferowana przez ukraińską sieć supermarketów Zakaz.ua, która umożliwia odbiór zamówienia w dogodnym terminie, poza standardowymi godzinami pracy kurierów. W tym celu wykorzystano specjalne pojemniki chłodzące, które utrzymują żywność w odpowiednich warunkach, zapewniając jej świeżość przez długi czas. Co ciekawe, dotychczasowe rozwiązanie dedykowane sektorowi spożywczemu oferowane przez Amazon ulegnie modyfikacji, a firma najprawdopodobniej wycofa się z zakładanego modelu płatności za tę usługę. Kiedy dwa lata temu Amazon uruchamiał usługę Fresh grocery delivery w Los Angeles, poinformował, że wszyscy jej użytkownicy po 30-dniowym bezpłatnym okresie próbnym będą mogli dalej z niej korzystać pod warunkiem wniesienia rocznej opłaty w wysokości 299 dolarów. Teraz firma wycofuje się z tego zapisu, a – jak ma to miejsce m.in. w Nowym Jorku – klienci do końca września mogą dalej korzystać z usługi bez konieczności wykupywania dodatkowego abonamentu.

- Jak widać, dostawy dla sektora spożywczego to format usługi, która cieszy się ogromną popularnością zarówno wśród właścicieli sklepów, jak i operatorów logistycznych. Przykład Amazona pokazuje jednak, że tego typu rozwiązanie powinno być dokładnie przemyślane i efektywne nie tylko operacyjnie, ale i kosztowo – przy jednoczesnym uwzględnieniu oczekiwań konsumentów. Bez wątpienia przyszłością handlu tradycyjnego, jak i całego rynku e-commerce – także w zakresie dystrybucji produktów spożywczych – są usługi click&collect. Doskonale rozumieją to właściciele sieci supermarketów – takich, jak m.in. Jumbo Supermarketen. Docelowy model logistyki żywności musi być efektywny pod względem szybkości, jakości serwisu i dostępności. Wchodząc w ten segment z Paczkomatami InPost, zaproponujemy kompleksową usługę, możliwą do zastosowania na każdym rynku na świecie. Model, który zostanie niedługo zaproponowany polskim klientom, opiera się na współpracy z wieloma partnerami z różnych branż. Takie rozwiązanie to szansa dla detalistów i sieci spożywczych na rozwijanie własnej sprzedaży online – pilotaż rozpoczniemy jeszcze w tym roku - komentuje Rafał Brzoska, prezes Integer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • hufiec 2015-09-15 10:11:57

    oczy7wiscie ze kazda firma poczukuje sprawnych rozwiazan logistycznych, problm jest taki a moze i nie problem a zaleta, ze mamy jednego providera pod nosem

  • uro 2015-09-02 16:12:19

    Duzo informacji o rozwoju paczkomatów na Europę ale to dobrze, bo jak na razie ciagle jest mało

  • joshua44 2015-09-02 14:55:52

    Jeżeli opcja będzie faktycznie oferowała darmową możliwośc zwrotu lub wymiany to ludzi chenych do takich zakupów znajdzie się cała masa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.