Nastroje konsumentów pogarszają się

Autor: PAP 22 czerwca 2016 15:27

W czerwcu 2016 r. bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w poprzednim miesiącu, natomiast przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się" - napisał urząd statystyczny w komunikacie.

Zgodnie z danymi GUS bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -6,5.

"Wartości składowych wskaźnika zmieniły się w sposób zróżnicowany. Pogorszyły się oceny dotyczące możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów, przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 2,9 pkt proc.; 2,2 pkt proc. i 0,3 pkt proc.). Poprawiły się natomiast oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 3,7 pkt proc. i 2,6 pkt proc.)" - napisano w komunikacie GUS.

Zaznaczono, że w porównaniu do czerwca 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,9 pkt proc.

Natomiast wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był niższy o 2,0 pkt proc. w stosunku do maja i ukształtował się na poziomie -9,7. GUS zaznaczył, że dla wszystkich składowych wskaźnika odnotowano wartości niższe niż przed miesiącem.

"Największy spadek dotyczył możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 3,8 pkt proc. i 2,2 pkt proc.). W czerwcu br. WWUK osiągnął wartość o 2 pkt proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2015 r." - dodano.

Zgodnie z informacjami GUS obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.