Nasycenie Łodzi powierzchnią handlową wyższe niż w Krakowie

Property News 17 listopada 2015 14:30

Nowe centra handlowe w Łodzi czeka duża konkurencja i ograniczone zaufanie najemców - uważają uczestnicy sesji „Centra Handlowe. Koniec złotej epoki handlu?”

Rynek handlowy w aglomeracji łódzkiej to 16 centrów handlowych o powierzchni ponad 0,5 mln mkw., co daje nasycenie na poziomie 525 mkw. na tys. mieszkańców. To dużo w porównaniu np. z Krakowem (340 mkw.).

Jednocześnie w mieście jest znacznie mniej pustostanów niż w stolicy Małopolski - 2,4 proc. do 3,7  proc. Co ciekawe, w Łodzi zlokalizowane są jedne z największych centrów w kraju – Manufaktura i Port Łódź – każde z powierzchnią ponad 100 tys. mkw. GLA.

- W Łodzi nasycenie powierzchnią handlową jest wyższe niż w Krakowie i porównywalne do tego, obowiązującego w Poznaniu - mówi Piotr Karpiński, Director, Head of Retail Asset Services, CBRE

- Wiele obecnych obiektów to centra pierwszej i drugiej generacji. To nie jest łatwy rynek, który czekają jeszcze zmiany. Niegdyś Manufaktura przyczyniła się do handlowej rewolucji w mieście, dziś takim obiektem może być Sukcesja - mówi Piotr Karpiński. - Sukcesja cały czas się rozwija i wciąż notujemy nowe otwarcia salonów. Chcemy wspólnie stworzyć ciekawą ofertę dla wszystkich - dodaje.

Czy otwarcie Sukcesji odbiło się na innych wielkopowierzchniowych obiektach handlowych? - Z punktu widzenia Manufaktury nie odczuliśmy na razie efektu otwarcia Sukcesji, choć można się było tego spodziewać - mówi Sławomir Murawski, dyrektor CH Manufaktura. 

Do nowych obiektów sceptycznie podchodzą najemcy. - Najlepsze centra handlowe wcale nie muszą być duże i popularne, ale rywalizację wygrają te, znajdujące się najbliżej potencjalnego klienta. Staramy się być bardzo blisko rodzin i ludzi - mówi Mieczysław Andersz, dyrektor handlowy, CDRL SA.

- Mamy 232 sklepy z czego ponad 80 mieści się w centrach handlowych - tłumaczy Andersz. Coccodrillo nie otworzyło sklepu w Sukcesji, ale pojawiło się w listopadzie w Pasażu Łódzkim. - Wchodzimy do tych centrów handlowych, gdzie mamy klientów. Boimy się wchodzić do nowych centrów handlowych. Nikt nam nie zapewnia obrotów gwarantujących zyski - tłumaczy Mieczysław Andersz, dyrektor handlowy, CDRL SA. 

- To standardowe zachowania rynkowe. Najemcy nie chcą ponosić ryzyka, nie znając potencjału obiektu - mówi Piotr Karpiński – Director, Head of Retail Asset Services, CBRE. - Po otwarciu obiektu zainteresowani najmem stają się coraz bardziej otwarci na rozmowy - dodaje.

Na znaczeniu zyskują za to centra w regionie. - Notujemy coraz mnie „wycieczek” na zakupy do Łodzi. - Ludzie zaczęli szanować swój czas i pieniądze - mówi Mariusz Kabziński, dyrektor, Galeria Olimpia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.