Neinver ograniczył zużycie energii w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl/pr 19 października 2015 14:27

NEINVER ograniczył zużycie energii w zarządzanych centrach handlowych w 2014 r. o 8,9 proc. względem roku 2013. Wyniki są efektem energooszczędnego systemu zarządzania, opartego na standardzie ISO 50001, oraz opracowanych dla każdego centrum planów energetycznych. Podstawowe działania obejmują instalację automatycznych systemów zarządzania oświetleniem, zastąpienie lamp fluorescencyjnych oprawami LED, optymalizację instalacji ogrzewania oraz wymianę mało wydajnego sprzętu.

Każdego roku stworzony przez NEINVER model zarządzania prowadzi do obniżenia zużycia zasobów oraz produkcji odpadów. W roku 2014 zużycie wody w centrach zarządzanych przez firmę spadło o 2,7 proc. (bez uwzględniania nowo otwartych obiektów).

Firma rozpoczęła również stosowanie odnawialnych źródeł energii, co pomaga w ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Do końca roku 2014 pięć centrów The Style Outlets w Hiszpanii czerpało już energię ze źródeł przyjaznych naturze.

Takie samo rozwiązanie zastosowano w niemieckim Zweibrücken The Style Outlets. Planowane jest także jego wdrożenie w Polsce i Francji.

W Polsce, dzięki zastosowanym eko-rozwiązaniom, emisja gazów cieplarnianych spadła o 12  proc., natomiast energii cieplnej o 38 proc. O 22 proc. zmniejszono również produkcję śmieci, dzięki ich segregacji oraz wzrostowi świadomości ekologicznej zarówno najemców, działających w centrach, jak również firm serwisowych obsługujących obiekty Factory.

Mimo otwarcia dwóch nowych centrów (Galerii Katowickiej i FACTORY Annopol) zużycie wody wzrosło jedynie o 6 proc.

Standardowym rozwiązaniem w centrach FACTORY jest zastosowanie systemu BMS (Building Management System). Jego zadaniem jest pełna integracja sterowania instalacjami, jakie znajdują się w danym obiekcie: instalacjami wentylacji, grzewczymi, elektrycznymi czy chłodniczymi i dostosowanie ich pracy do zmieniających się warunków otoczenia. To pozwala zmniejszyć koszty eksploatacji budynku.

W otwartym po rozbudowie i modernizacji największym warszawskim centrum outlet FACTORY Ursus, rozwiązania służące ochronie środowiska pozwolą zaoszczędzić przez najbliższe 5 lat 250 MWh energii. Zastosowano tam m.in. regulację sztucznego oświetlenia uzależnionego od światła słonecznego, system odzyskiwania energii cieplnej, oświetlenie ledowe, czy nowoczesny system wentylacji, dbający o jakość powietrza wewnątrz.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.