Neinver szuka nowych inwestycji w Polsce

wnp.pl 18 września 2013 09:22

Rynek powierzchni handlowych na pewno nadal się rozwija, choć musimy pamiętać, że przechodzi przez różne fazy rozwoju. W niektórych ośrodkach miejskich zdecydowanie możemy mówić o sporym nasyceniu powierzchnią handlową, czyli o sytuacji, gdzie przypada 700 m2 i więcej powierzchni handlowej na tysiąc mieszkańców - twierdzi Agata Brzezińska, country manager w Neinver Polska.

Spotykamy się przy okazji otwarcia Galerii Katowickiej. Kolejnym etapem inwestycji ma być budowa biurowca klasy A obok galerii. Kiedy możemy spodziewać się jego ukończenia?

- Plany dotyczące budowy biurowca są jak najbardziej aktualne. Zawsze w realizacji projektu "Katowice" był on ostatnim elementem dopełniającym całość. Jako pierwszy etap otworzyliśmy dworzec kolejowy w październiku 2012 roku. Kolejnym etapem był podziemny terminal autobusowy w lutym 2013 roku. Teraz otwieramy Galerię Katowicką a w 2015 roku możemy spodziewać się oddania do użytku budynku biurowego.

A co z pozostałymi lokalizacjami? Czy Neinver szykuje obecnie nowe inwestycje w innych miastach?

- Myślę, że to, czego dokonaliśmy przez niemal 11 lat od otwarcia pierwszego obiektu w Polsce, przesądza o tym, że będą kolejne inwestycje. Jak tylko będziemy mogli ujawnić jakieś konkrety na ten temat, z pewnością to uczynimy.

A jak pani zdaniem wygląda kondycja rynku powierzchni komercyjnych w Polsce?

- Rynek powierzchni handlowych na pewno nadal się rozwija, choć musimy pamiętać, że przechodzi przez różne fazy rozwoju. W niektórych ośrodkach miejskich zdecydowanie możemy mówić o sporym nasyceniu powierzchnią handlową, czyli o sytuacji, gdzie przypada 700 m2 i więcej powierzchni handlowej na tysiąc mieszkańców.

Z drugiej strony dużo zależy też od tempa rozwoju danego regionu i jego siły nabywczej.

Przy mądrym rozwoju ciągle jest dużo do zrobienia na polskim rynku, choćby w dziedzinie rewitalizacji obiektów otwartych już we wcześniejszych latach oraz ich rozbudowy. To ostatnie jest ostatnio dość popularnym sposobem na powiększanie przestrzeni handlowych.

Wspomniała pani o nasyceniu rynku. W których lokalizacjach zjawisko to występuje w największym stopniu?

- Na pewno można tu wymienić Wrocław i Poznań.

A Warszawa?

- Z pewnością stolica ma największy potencjał, choćby z racji liczby mieszkańców oraz bardzo pozytywnej tendencji demograficznej. Liczba mieszkańców Warszawy stale się powiększa.

Na to miasto musimy jednak patrzeć z kilku perspektyw. Istotny jest fakt, że są miejsca, wręcz całe dzielnice, gdzie wciąż jest przestrzeń na kolejne inwestycje. Z drugiej strony są też dzielnice, które wydają się być dostatecznie nasycone powierzchniami handlowymi.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.