PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Nestlé, HJ Heinz, McCormick i Develey z gorszą ofertą dla małych sklepów?

Autor: pr, dlahandlu.pl 28 listopada 2019 14:52


- Siłą małoformatowych sklepów spożywczych jest to, że konsumenci mają do nich najbliżej i czują się w nich jak w domu. Niestety rzadko traktują taki sklep jako miejsce do uzupełniania domowych zapasów. To chcemy zmienić, przekonując producentów do równego traktowania wszystkich kanałów sprzedaży – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

Według danych Nielsena, prawie połowa Polaków, którzy robią zakupy w sklepach małoformatowych, bywa w nich częściej niż w dyskontach lub supermarketach. Jednak te same osoby więcej wydają właśnie w tych drugich. W nich najczęściej kupują np. ryż, makaron, soki, czy wodę i napoje gazowane. Dlaczego dogodną lokalizację sklepów małoformatowych wykorzystują tylko na małe zakupy, a duże zwykle robią gdzie indziej? Odpowiedzią jest cena.

Badanie Nielsen Shopper Trends pokazuje, że nadal głównym problemem są ceny, które – oprócz lokalizacji sklepu – najbardziej motywują Polaków do zakupów. Tymczasem analizy ekspertów Grupy Eurocash prowadzone w ramach tegorocznej edycji rankingu Równi w Biznesie wykazały, że najpopularniejsze produkty kulinarne mogą w sklepach małoformatowych kosztować nawet 30% więcej niż w dyskontach i 15% więcej niż w supermarketach. Największe dysproporcje cenowe dotyczą wspomnianego wcześniej ryżu (do 32%) i makaronów (do 26%). Jednak różnice przekraczające 20% stosuje również wielu liczących się producentów majonezów i dressingów, musztard, soków i napojów niegazowanych, warzyw konserwowych, konserw rybnych i konserw mięsnych.

Przeczytaj także:

W rankingu „Równi w Biznesie” analizie poddano 12 popularnych kategorii kulinariów i napojów, a w nich niemal 80 największych producentów, odpowiadających za 90% rynku w każdej z tych kategorii. Najwyższe miejsca zajęli producenci, którzy mają najlepszą ofertę cenową i produktową do wszystkich rodzajów sklepów: Muszynianka – woda, Coca-Cola – napoje gazowane, Marwit – soki i napoje niegazowane, Colian – przyprawy, Ocetix – majonezy i dressingi, Pegaz – musztardy, Develey – ketchupy, Arc-Pol – makarony, Społem Zakopane – ryż, Dominik – warzywa konserwowe, Konshurt – konserwy rybne i Smak Górno – konserwy mięsne.

Najbardziej uciążliwa dla klientów sklepów niezależnych jest gorsza niż w innych rodzajach sklepów oferta największych producentów popularnych artykułów szybko zbywalnych. Z rankingu wynika, że do takich koncernów należą np. Nestlé (woda, przyprawy, majonezy i dressingi), HJ Heinz (ketchupy), McCormick (przyprawy, musztardy), czy Develey (musztardy, majonezy i dressingi). Na skutek tego sklepy niezależne, mimo że nadal należy do nich ponad 40% rynku detalicznego, sprzedają proporcjonalnie mniej niż mogłyby m.in. suszonych owoców, ketchupów i majonezu.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,62

  • Śr

    4,56

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7189
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.