Nielsen: 2018 był rokiem browarów. Piwo bezalkoholowe rośnie w siłę

Autor: dlahandlu.pl 8 lutego 2019 13:37

Nielsen: 2018 był rokiem browarów. Piwo bezalkoholowe rośnie w siłę Fot. Shutterstock.com

W ostatnim roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 na rynku działało 318 browarów, przy czym mówimy tutaj o sprzedaży detalicznej. Jest to o 43 więcej niż rok wcześniej.

Na taki wynik składa się coraz większa liczba dynamicznie rozwijających się małych browarów, ale również wycofywanie się graczy z rynku. Co ciekawe, wśród producentów, którzy opuścili nasz rynek są głównie ci zagraniczni. Wydarzeniem, które odbiło się dużym echem na rynku, było przejęcie przez Grupę Żywiec Browaru Namysłów. Obserwujemy również coraz większą profesjonalizację browarów, szczególnie tych, które rozpoczęły swoją działalność na początku piwnej rewolucji. Już w tym roku pojawią się piwa z nowego zakładu Browaru Pinta. Natomiast Doctor Brew wydzierżawił Browar Lwówek i ma wyłączone prawo do jego zakupu. Przykładów jest więcej, a często tak duże przedsięwzięcia są możliwe głównie dzięki przeprowadzanym z sukcesem akcjom crowdfundingowym. Polacy już nie tylko chcą pić piwo, ale również być częścią tej społeczności. 



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    14,27

  • Śr

    10,45

  • Min

    5,35

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.