Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nielsen: 70 proc. decyzji zakupowych zapada przed półką

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2018 13:57

Shopper staje przed półką i zauważa średnio tylko 4 na 10 produktów. Które z nich widzi? Te, które bardzo dobrze zna, których się spodziewa, że znajdzie je właśnie w tym miejscu na półce. Ale również dostrzega produkty, których do tej pory nie kupował. 70 proc. decyzji zakupowych zapada przed półką, a opakowanie produktu w dużym stopniu się do tego przyczynia. Jak opakowanie wpływa na zakup - sytuację komentuje, Małgorzata Głos, Client Business Partner w Nielsenie.

- Oczywiście, aby opakowanie przyciągnęło wzrok kupującego musi być atrakcyjne, ale czy to wystarczy? Dzisiejsi shopperzy coraz częściej szukając rozwiązań skrojonych na miarę - woda w butelkach z zakrętką typu sportcap jest zdecydowanie wygodniejszym rozwiązaniem zarówno dla sportowców, jak i dzieci. Sprzedaż wody w takich opakowaniach rośnie rok do roku dwucyfrowo! Duże znaczenie ma również personalizacja opakowań - dzisiejszy shopper chce się czuć wyjątkowo, dlatego też chętnie sięga po opakowania, na których znajdzie swoje imię czy też będzie ono nawiązywało do jego hobby czy upodobań – mówi Małgorzata Głos.

Shopperzy są w stanie zapłacić więcej za produkty o unikalnych zaletach. Przełomem w opakowaniach deserków dla dzieci są saszetki, które mają wiele przewag nad tradycyjnym słoiczkiem - aby zjeść taki posiłek, dziecko nie potrzebuje łyżeczki, a opakowanie zachęca do samodzielnej konsumpcji.  

- Dla 27 proc. polskich konsumentów wygodne opakowanie ma decydujący wpływ na wybór produktu. Nic więc dziwnego, że sukces w kategorii deserków dla dzieci zachęcił innych producentów do sięgnięcia po ten typ opakowania  - saszetka świetnie wpisuje  się w trend convenience. Kolejnym przykładem mogą być serki homogenizowane - ten sam produkt w saszetce notuje ponad 40 proc. wzrostu sprzedaży rok do roku, podczas gdy tradycyjne opakowanie rośnie tylko jednocyfrowo – wymienia ekspertka Nielsena.

Co oprócz wygody i personalizacji ma znaczenie dla kupujących? - Coraz więcej konsumentów martwi się o stan środowiska - takie postawy są szczególnie widoczne wśród millenialsów - aż 51 proc. z nich czyta etykiety na opakowaniach by upewnić się, czy produkt jest przyjazny środowisku, podczas gdy taka postawa jest znacznie rzadziej obserwowana wśród baby boomers (12 proc.).  I choć przeciętnie tylko 27 proc. polskich konsumentów twierdzi, że chętniej kupują produkty w opakowaniach mających pozytywny wpływ na środowisko, to należy pamiętać, że ta świadomość jest znacznie wyższa wśród młodszych konsumentów, a to oni już wkrótce będą mieli największą siłę nabywczą – podsumowuje Małgorzata Głos.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • on&in-spector 2018-08-26 10:36:12

    he, he, ale 90% decyzji na który parking podjechać i załadować bagażnik zawartością koszyka zależy od postrzegania szyldu marketu przy tym parkingu

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.