Nielsen: Dyskonty są szczególnie ważnym kanałem sprzedaży dla kobiet

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2018 11:23

Nielsen: Dyskonty są szczególnie ważnym kanałem sprzedaży dla kobiet Fot. Shutterstock

Jednym z mocno wyróżniającym się obecnie na rynku trendów w sprzedaży i reklamie jest tzw. trend womenomics. Dotyczy on kobiet i ich roli w społeczeństwie. Trend ten podkreśla istotny wpływ kobiet na dzisiejszy rynek. Jak oceniają eksperci Nielsena, kobiety w kwestii zakupów są bardziej zorganizowane od panów. Najczęściej odwiedzanym kanałem sprzedaży są sklepy dyskontowe – jest to kanał szczególnie istotny dla kobiet.

Gdy spojrzymy na lokalizację sprzedaży w kategoriach kosmetycznych, gdzie jest segmentacja na użytkowników, widać, że kosmetyki damskie najlepiej sprzedają się w sklepach kosmetyczno-chemicznych. Jeżeli chodzi o sprzedaż kosmetyków dedykowanym mężczyznom, również najważniejszym kanałem są sklepy chemiczne, jednak nie są one tak silnym kanałem jak w przypadku sprzedaży kobiecych artykułów. Widać też, że ww. kanał sklepów wielkoformatowych w segmentach męskich jest silniejszy, niż w przypadku damskich artykułów. Takie wnioski płyną z porównania danych Nielsen z Panelu Handlu Detalicznego, na rynku: cała Polska (w podziale na: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy kosmetyczno-chemiczne, duże, średnie i małe sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe), w kosmetykach, jako suma kategorii: kosmetyki do pielęgnacji twarzy (segment pielęgnacja), żele pod prysznic, szampony, dezodoranty; w segmentach: damski, męski, sprzedaż wartościowa w zł, w okresie skumulowanym: październik 2017- wrzesień 2018 vs analogiczny okres w roku ubiegłym.

- W większości to właśnie kobiety są głównymi kupującymi, robią zakupy nie tylko dla siebie, ale dla całej rodziny, czyli wybierają również produkty dla swoich dzieci, mężów, partnerów. Mężczyźni częściej występują w roli mających wpływ na zakupy, niż tych odpowiedzialnych za ich zrobienie. Planując swoje strategie marketingowe należy mieć to na uwadze. Gdy mają być one skierowane bezpośrednio do kobiet, należy to robić nie tylko w oparciu o ww. trend womenomics. To zjawisko przeplata się z innymi – mówi Maria W. Kowalska.

Jej zdaniem, warto także brać pod uwagę różnice płciowe w zakresie podejścia do różnych aspektów życia, jak np. zdrowie. Kobiety stosunkowo bardziej dbają o swoje zdrowie i częściej szukają informacji o tym jak o nie dbać. Wobec tego, biorąc pod uwagę kobiecą siłę w zakresie podejmowania decyzji zakupowych, trzeba mieć na względzie chociażby np. rosnącą popularność produktów bio, nie tylko spożywczych, ale również kosmetycznych i chemicznych, trend tzw. czystych etykiet, czyli prosty i zrozumiały dla konsumenta skład produktu i to w kontekście nie tylko zdrowia, ale też ochrony środowiska.

- Kobiety nie tylko dbają o swoje zdrowie, ale również starają się dbać o zdrowie swoich najbliższych, wobec tego uważniej będą przyglądać się wybieranym produktom pod kątem ich składu i oddziaływania na zdrowie, a także tego, jak dany produkt, opakowanie, a nawet marka oddziałuje na ich bliższe, czy dalsze otoczenie, zarówno w kontekście ochrony środowiska, jak i społecznie – podsumowuje Maria W. Kowalska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,49

  • Śr

    1,36

  • Min

    0,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7933
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.