Nielsen: Dyskonty w Polsce mają się świetnie

Autor: www.dlahandlu.pl 12 lipca 2016 17:06

Nielsen: Dyskonty w Polsce mają się świetnie fot. shutterstock

Dyskonty w Polsce rozwijają się dynamiczniej niż w Europie – w ciągu ostatnich 5 lat udział dyskontów na starym kontynencie wzrósł o niecałe 2 pp i wyniósł 20,6 % w 2014, podczas gdy w Polsce udział wartościowy w 2015 r. wyniósł 27%, co oznacza, że w porównaniu do roku 2010 wzrósł on aż o17 pp. - wynika z badania firmy Nielsen "Dyskonty: w obliczu wyzwania”.


Jak tłumaczy Małgorzata Głos, Client Business Partner w firmie Nielsen, współautorka badania: „Spektakularny rozwój dyskontów w Polsce to efekt przemyślanych działań i przyjętej przez te sklepy długoterminowej strategii”.

W polskich dyskontach zakupy obecnie robią praktycznie wszyscy. Przez ostatnie 5 lat liczba koszyków / wizyt w dyskontach wzrosła o 72%. Wynika to faktu, że dyskonty są coraz częściej odwiedzane – obecnie przeciętny shopper robi w nich zakupy 12 razy w roku.

Przeczytaj także:

Nie bez znaczenia pozostaje również coraz bardziej uniwersalny profil dyskontów jako formatu. Jeszcze kilka lat temu kupujący deklarowali, że w dyskontach robią przeważnie codzienne zakupy, obecnie najczęstszą misją jest uzupełnienie zapasów (34%), natomiast codzienne zakupy to misja wymieniana równie często co potrzeba nagłego zakupu.

Dzięki odpowiedniej ofercie, w dyskontach mogą być realizowane misje zakupowe do niedawna zarezerwowane dla innych  formatów: hipermarketów, sklepów convenience, czy placówek specjalistycznych.

Jak tłumaczy Małgorzata Głos: „W dyskontach można kupić pieczywo wypiekane na miejscu, wyciskane soki, świeże owoce, warzywa oraz mięso. To wszystko w cenach często bardziej atrakcyjnych niż w sklepach specjalistycznych. Coraz szerszy asortyment oraz atrakcyjna oferta promocyjna odbierają klientów hipermarketom. Skoro w dyskoncie zlokalizowanym często pod domem można obecnie kupić praktycznie wszystko, po co poświęcać czas na dojazd do hipermarketu”?

Jak wynika z badania „Dyskonty: w obliczu wyzwania” przeprowadzonego przez Nielsena, „dyskonty w Polsce rozwijają się dynamiczniej niż w Europie – w ciągu ostatnich 5 lat udział dyskontów na starym kontynencie wzrósł o niecałe 2 pp i wyniósł 20,6 % w 2014, podczas gdy w Polsce udział wartościowy w 2015 r. wyniósł 27%, co oznacza, że w porównaniu do roku 2010 wzrósł on aż o17 pp.  

Jak tłumaczy Małgorzata Głos, Client Business Partner w firmie Nielsen, współautorka badania: „Spektakularny rozwój dyskontów w Polsce to efekt przemyślanych działań i przyjętej przez te sklepy długoterminowej strategii”.


W polskich dyskontach zakupy obecnie robią praktycznie wszyscy. Przez ostatnie 5 lat liczba koszyków / wizyt w dyskontach wzrosła o 72%. Wynika to faktu, że dyskonty są coraz częściej odwiedzane – obecnie przeciętny shopper robi w nich zakupy 12 razy w roku. 

  • Louretta 2016-07-16 09:38:07

    Ten kto zrobi w Polsce format Hard Discount wygyrywa wszystko.

  • b. uczestnik narad POHiD 2016-07-14 12:30:08

    To jak jest??? POHiD skomli że sieci-markety padają w obliczu podatku a tu taki wynik dyskontów które dawno zatraciły tą formę sprzedaży bezpośredniej z palet a są dyskonty super sklepami. Niech POHiD przestanie narzekać i straszyć

  • .... 2016-07-13 14:22:11

    wymieńmy oczywiste błędy dostawców:

    1) strategia ukierunkowana na budowanie sprzedaży, a nie wartości i pozycji marek:

    ładują towar do dyskontów PONIŻEJ cen funkcjonujących w segmencie C&C - bez jakichkolwiek reakcji na fakt deprecjonowania cen przez dyskonty,

    2) stosowanie dwóch strategii sprzedaży dla produktów markowych na jednym rynku:

    - zaniechanie budowania wartość marki w dyskontach (cena zakupu nie jest obarczona kosztem marketingu marek),

    - budowanie wartości marki na pozostałej części rynku (cena zakupu jest obarczona kosztem marketingu marek),

    efektem jest postępujące rozwarstwienie cen

    3) stosowanie JEDNOCZEŚNIE dwóch strategii cenowych w dyskontach:

    codziennie niskie ceny PLUS jednocześnie silne wsparcie promocyjne = dwie gigantyczne przewagi dyskontu na cenie (albo codziennie niska cena albo umiarkowana cena i częste promocje, ale nigdy jednocześnie obie strategie u jednego odbiorcy)

    4) praca z dyskontami na całym portofio produktów, które pojawiają sie wyłącznie podczs akcji i wyłącznie w cenie promocyjnej,

    5) przejęcie przez dyskonty roli hipermarketów

    tj. praca z dyskontami ukierunkowana na duże wolumeny, duże paki = blokowanie sprzedaży pozostałej części rynku

    6) brak modyfikacji strategii sprzedaży na zmieniającym się rynku



    przy takiej "strategii" sprzedaży na rynku, który jest mega wrażliwym na cenę MUSI przynieść efekt w postaci przesunięcia Klienta w kierunku CENY

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.