Nielsen: Najważniejszym kanałem sprzedaży produktów do zmywania są dyskonty

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2018 12:18

Nielsen: Najważniejszym kanałem sprzedaży produktów do zmywania są dyskonty Fot. za Wikimedia Commons, Onderwijsgek

W Polsce rynek produktów do zmywania naczyń wart jest ponad 928 milionów złotych. Na przestrzeni ostatnich trzech lat sprzedaż wartościowa tych produktów z roku na rok rosła, a również dynamika sprzedaży wolumenowej uległa zdecydowanej poprawie - ocenia Nielsen.

Jak podaje Nielsen, produkty do zmywania naczyń dzielimy zasadniczo na te do zmywania ręcznego oraz do zmywania w zmywarkach.  Ogólnie najważniejszym kanałem sprzedaży dla wszystkich tych produktów są sklepy dyskontowe i ich waga wciąż rośnie, zarówno pod względem wartościowym, jak i wolumenowym. Pomiędzy segmentami widać drobne zróżnicowanie. Dla produktów do zmywarek na znaczeniu zyskują sklepy chemiczne, z kolei dla produktów do tradycyjnego zmywania rośnie udział w sprzedaży sklepów mniejszego formatu, poniżej 300m2 (z wyłączeniem sklepów chemicznych).

- W ostatnich latach widać wzrost udziałów zarówno wartościowych, jak i wolumenowych produktów do zmywarek i obecnie przekroczyły one 51 proc. w ujęciu wartościowym i 23 proc. w ujęciu wolumenowym w okresie skumulowanym lipiec 2017 - czerwiec 2018. Na przestrzeni ostatnich trzech lat widać postępujący wzrost sprzedaży tych produktów, zarówno pod względem wartościowym, jak i wolumenowym, podczas gdy w tym samym czasie produkty do zmywania ręcznego rosną jedynie wolumenowo i to z malejącą dynamiką z roku na rok (porównując okresy skumulowane lipiec 2017 - czerwiec 2018 do analogicznych okresów z lat ubiegłych) – mówi Maria W. Kowalska - client consultant w Nielsenie.

Produkty do zmywarek obejmują środki do mycia naczyń oraz dodatków, jak sole do zmywarek, czy płyny mające nadać połysk naczyniom i zabezpieczyć je przed zaciekami. Wśród nich najlepiej sprzedają się środki do zmywania w postaci tabletek i kapsułek, które łącznie stanowią ponad 83 proc. wartości segmentu i ponad połowę jego wolumenu, przy czym rośnie popularność produktów w formie kapsułek. Rośnie również sprzedaż soli i płynów do zmywarek.

Zmywarki upowszechniły się w Polsce na początku lat 90. Początkowo był to produkt luksusowy, jednak wraz z upływem czasu jego dostępność rosła, a tym samym ich sprzedaż. - Rynek zmywarek w Polsce jest w dalszym ciągu nienasycony - nadal nie w każdym polskim domu jest zmywarka. Biorąc jednak pod uwagę coraz bardziej uwidaczniające się na naszym rynku trendy premiumizacji i convenience można liczyć na to, że grupa użytkowników zmywarek będzie się zwiększać. Dodatkowo Polacy pozytywnie oceniają swoją sytuację finansową. Ponad połowa Polaków ocenia obecnie swoje perspektywy na rynku pracy jako wspaniałe lub dobre i uważa, że jest to odpowiedni czas na dodatkowe wydatki. Jednocześnie coraz więcej Polaków deklaruje, że zależy im na jakości produktu i są wstanie zapłacić za tę jakość więcej – mówi Maria W. Kowalska.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.