Nielsen: Niemal 1/3 wartości rocznej sprzedaży piwa przypada na czerwiec-sierpień

Autor: dlahandlu.pl 27 sierpnia 2018 10:29

Nielsen: Niemal 1/3 wartości rocznej sprzedaży piwa przypada na czerwiec-sierpień fot. Shutterstock

Jeżeli spojrzymy na cały rynek dóbr szybko zbywalnych to od ładnej pogody latem najbardziej uzależnione są lody. Jednak to jak będzie kształtować się temperatura ma też duży wpływ na sprzedaż kategorii alkoholowych, a szczególnie piwa, cydru czy prosecco. Alkoholowe trendy podczas lata komentuje Edyta Prokopiuk, ekspert branży alkoholowej w Nielsenie.

- Latem można zaobserwować pik sprzedaży napojów o niższej zawartości alkoholu. Konsumenci chętniej wybierają produkty, które schłodzone nadają się na wyjazd za miasto czy piknik w gronie znajomych.  Warto zwrócić uwagę na to, że niemal 1/3 wartości sprzedaży piwa w ciągu roku przypada na okres czerwiec-sierpień. Co więcej, jeżeli przeanalizujemy sprzedaż miksów piwa z lemoniadą, czyli radlerów, to zauważymy, że aż połowa ich sprzedaży przypada na lato – mówi Edyta Prokopiuk.

- Producenci są świadomi tego, że latem poszukujemy orzeźwiających smaków i co roku wprowadzają nowości.  Szczególnie na tym polu aktywne są browary kraftowe. Nasila się trend, który pojawił się już w zeszłym roku - na rynku pojawia się coraz więcej piw typu sour, ale. Szczególnie popularnymi smakami pośród nich są mango, marakuja i ananas - dodaje.

Jeżeli ktoś jednak zdecyduje się na wino, to bardzo prawdopodobne, że wybierze białe wino spokojne. To właśnie ten kolor zyskuje najbardziej na znaczeniu wraz ze wzrostem temperatury. Jednak największym odkryciem pośród win prawdopodobnie jest prosecco. Te musujące wino z Włoch bardzo dynamicznie się rozwija.

- Szczególnie ciekawe jest to, że w przeciwieństwie do całego segmentu win musujących ma też znaczący pik sprzedaży latem. To jak bardzo dobra aura za oknem wpływa na jego sprzedaż możemy zauważyć chociażby po ostatnim kwietniu, który był wyjątkowo ciepły.  Sprzedaż wartościowa prosecco rok do roku urosła o niemal 29%, a kwietniu 2018 sprzedało się go o połowę więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej – wymienia Edyta Prokopiuk.

Pomimo tego, ze latem dominują alkohole o niższej zawartości alkoholu, to wśród napojów spirytusowych też występują segmenty, które mają wyższą sprzedaż w tym okresie. Jest to między innymi biały rum, który w 2017 po raz pierwszy odnotował zarówno w lipcu jak i sierpniu sprzedaż wyższą niż w grudniu. Można się spodziewać, że powodem tak dużej jego popularności jest zastosowanie go do przygotowywania koktajli. Kolejną kategorią, po który coraz chętniej sięgamy w ciągu całego roku, a szczególnie latem jest gin. Dodatkowo na początku tego sezonu letniego na rynku pojawiły się nowe warianty w różowym kolorze, które idealnie nadają się do komponowania koktajli.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,00

  • Min

    1,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.