Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nielsen: Piramida potrzeb zakupowych klienta to "easy, smart, personal"

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2017 13:40

Nielsen: Piramida potrzeb zakupowych klienta to "easy, smart, personal" Fot. za Shutterstock.com

Jak wynika z prezentacji firmy Nielsen potrzeby polskiego konsumenta można w skrócie scharakteryzować trzema hasłami: easy, smart, personal, co oznacza, że zakupy mają być łatwe, szybkie, w dobrej cenie i jakości z indywidualnym akcentem, skierowanym w stronę konsumenta.

Zakupy "easy" to w ocenie specjalistów z Nielsena zakupy blisko domu, oszczędzające czas, wygodne, komfortowe, z łatwym sposobem nawigacji po sklepie i możliwością odnalezienia potrzebnych produktów, w przyjemny i estetycznym otoczeniu.

Zakupy "smart" to przekonanie, że dokonane wybory są racjonalne i równoważą dwa wątki - jakość oraz cenę produktu, oferując dodatkową funkcjonalność, np. cechy prozdrowotne. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich.

Zakupy "personal" to bezpośrednie zwrócenie się w stronę klienta, zauważenie jego osobistych potrzeb i ich uznanie w postaci dedykowanej oferty. W produkcji FMCG ten trend widać m.in. w personalizowanych etykietach Coca-Coli, Nuttelli, a w branży odzieżowej - możliwość naszycia własnych aplikacji na jeansy w sklepach Levis, czy stworzenie własnego modelu butów Nike. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • milenials 2017-09-21 15:16:23

    A moim trendem zakupowym jest unikanie produktów koncernów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.