Nielsen: Polacy kupują coraz więcej zdrowych produktów

Autor: dlahandlu.pl 29 sierpnia 2018 10:43

Nielsen: Polacy kupują coraz więcej zdrowych produktów fot. Shutterstock

Bardziej zasobny portfel polskich konsumentów widać na talerzu. Przyczynia się ku temu coraz większa dbałość o zdrowie, a co za tym idzie, sięganie po zdrowsze i przez to często droższe produkty.  Wielu konsumentów zaczyna śniadanie od nabiału, a jest, z czego wybierać - jogurty, serki, mleko - nie tylko te od krowy. W ostatnich dwóch latach obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży produktów bez laktozy, w przypadku białego sera oraz jogurtów, sprzedaż wzrosła o kilkaset procent w porównaniu do poprzedniego okresu. Chętniej też sięgamy po bio jogurty. O piramidzie żywienia polskiego konsumenta pisze Małgorzata Głos, client business partner z Nielsena.

Jeśli pieczywo, to często chrupkie, a do posmarowania kanapki coraz chętniej sięgamy po różnego rodzaju pasty warzywne. Potwierdza to podwojenie się wartości sprzedaży tej kategorii w porównaniu do roku ubiegłego. Co ciekawe, spożywamy coraz mnie j masła i margaryny.  Na śniadaniowym talerzu, oprócz kanapek pojawiają się też płatki zbożowe, czy też musli.

- 77% polskich konsumentów twierdzi, „jesteś tym co jesz”, nie dziwi więc fakt, że coraz uważniej czytamy etykiety, a 61% Polaków przyznaje, że szuka produktów z krótką listą składników. Coraz częściej sięgamy po superfoods, wśród którego znajdujemy idealne produkty do przekąszenia pomiędzy posiłkami, jak chociażby orzechy włoskie. Choć nadal 42% konsumentów przyznaje się do tego, że jako przekąski je zwykle mało zdrowe produkty, to jednak większość z nas sięga po owoce i warzywa lub też po zdrowsze odpowiedniki produktów - na przykład batony zbożowe, których sprzedaż rośnie dwucyfrowo – mówi Małgorzata Głos.

A co na obiad? Obserwujemy szybko rozwijający się trend wege, a pomysłów na przygotowanie smacznego i pożywnego posiłku nigdy nie było więcej - mamy je na wyciągnięcie ręki w mediach społecznościowych, a również największe sieci detaliczne nie pozostają w tyle. Na talerzu nie może zabraknąć węglowodanów - i tutaj coraz częściej odchodzimy od węglowodanów prostych, na rzecz tych złożonych, które występują np. w produktach pełnoziarnistych. Coraz mniej wykorzystujemy w kuchni do wypieków zwykłej mąki pszenicznej, jej sprzedaż spada z roku na rok. Aby przygotować pyszne dania i desery polski konsument coraz chętniej sięga po mąki orkiszową (wzrost o 21,5% vs ostatni rok), ryżową (+ 48,2%), czy też gryczaną (+9,9%)

A na kolację? Być może sałatka, najlepiej przygotowana z warzyw pochodzących od lokalnego rolnika.

- Zdrowie wymieniane jest przez 25% Polaków jako jedno z największych obaw. Choć na razie nie widać, aby zdrowe odżywianie wpływało na zmniejszenie się odsetka osób cierpiących na nadwagę, to na pewno możemy powiedzieć, że świadomość Polaków tego, co warto mieć na talerzu rośnie z roku na rok – podsumowuje Małgorzata Głos.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,00

  • Min

    3,16

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.