Nielsen: Spowolnienie w Europie dotknęło nawet dyskonty

Autor: dlahandlu.pl za retaildetail.eu 21 marca 2019 11:18

Nielsen: Spowolnienie w Europie dotknęło nawet dyskonty Fot. Shutterstock.com

W czwartym kwartale 2018 r. Europejczycy wydali o 2,3 proc. więcej na codzienne zakupy spożywcze, niż w tym samym okresie w 2017 r. W trzecim kwartale wzrost wynosił 3,8 proc. W dyskontach również wystąpiło spowolnienie.

W Europie wartość zakupów spadła o 0,4%. (najgorszy wynik od dwóch lat), podczas gdy ceny wzrosły o 2,7%. W całym roku wzrost wyniósł 3,1% - tyle samo, co w 2017 r. Różne wskaźniki wskazują na spowolnienie gospodarcze w głównych krajach europejskich. - Na ogólne wydatki w Europie miało wpływ spowolnienie dużych gospodarek, takich jak Niemcy czy Włochy, a także wolniejsza konsumpcja w krajach takich jak Wielka Brytania - powiedział Pedro Lima, dyrektor zarządzający Nielsen Benelux.

Według badania Nielsena, dyskonty w Europie Zachodniej wzrosły tylko o 2%, czyli tyle samo co supermarkety lub hipermarkety.

Najlepszy wzrost rok do roku pozostaje w Turcji (+24,2%: głównie z powodu inflacji). Inne kraje o wysokim wzroście to Węgry (5,5%), Polska (4,3%), Norwegia (2,7%) i Szwecja (2,2%). Z drugiej strony Szwajcaria nie odnotowała wzrostu (raczej spadek o 0,4%). Spośród pięciu największych rynków Europy Zachodniej Hiszpania osiągnęła najwyższy wzrost (2,2%), następnie Włochy i Wielka Brytania (odpowiednio 1,4% i 0,8%). Niemcy miały "zerowy wzrost".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    4,30

  • Min

    3,33

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6846
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.