Nielsen: Sprzedaż FMCG w Europie rośnie szósty kwartał z rzędu

www.portalspozywczy.pl 18 listopada 2015 14:17

Ilość produktów FMCG takich jak napoje, kosmetyki i żywność kupowanych w całej Europie wzrosła szósty kwartał z rzędu w ujęciu rocznym – wynika z najnowszych informacji i danych globalnej firmy Nielsen. Polska zanotowała wzrost wartości sprzedaży powyżej średniej europejskiej i znalazła się w czołówce pod względem wzrostu wolumenu sprzedaży.

W trzecim kwartale 2015 roku, wielkość sprzedaży FMCG w Europie wzrosła o 1,3 proc. Wzrostowi wolumenów towarzyszył wzrost cen o 1,7 proc., co zwiększyło wartość sprzedaży o 3,0 proc.

W trzecim kwartale, Turcja utrzymywała najwyższy nominalny wzrost wartości sprzedaży (+ 12,4 proc.), spośród 21 krajów europejskich branych pod uwagę, a na kolejnym miejscu znalazła się Austria (+ 5,9 proc.) i Węgry (+ 5,8 proc.).

Jedynie trzy kraje europejskie odnotowały spadek nominalnej sprzedaży - Szwajcaria (-1,5 proc.), Finlandia (-0,9 proc.) i Wielka Brytania (-0,3 proc.).

Spośród pięciu dużych rynków Europy Zachodniej, najwyższy wzrost nominalny zanotowała Hiszpania (+ 3,0 proc.), a następnie Niemcy (+ 2,3%).

Kliknij i przeczytaj więcej na Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.