Nielsen: Szanse na wzrost mają formaty, które dobrze rozumieją panujące trendy

Autor: dlahandlu.pl, PB 24 kwietnia 2019 16:32

Nielsen: Szanse na wzrost mają formaty, które dobrze rozumieją panujące trendy Fot. Shutterstock

Nie mam wątpliwości, że rozwijające się rozwiązania technologiczne na pewno będą wykorzystywane coraz szerzej w polskim handlu. Kasy samoobsługowe stały się już standardem, płatności bezgotówkowe są normą. Teraz oczekujemy inteligentnych półek, ułatwiającego wybór ustawienia produktów w sklepie, personalizacji – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Ewa Rybołowicz, Retailer Services Director w Nielsen Polska. Jej zdaniem, mimoto handel tradycyjny przy odpowiednim zarządzaniu nadal będzie sobie dobrze radził.

Jak ocenia Pani sytuację na rynku handlu detalicznego w Polsce, w sektorze FMCG? Czy rynek jest już bardzo konkurencyjny? Czy jest na nim miejsce na nowe podmioty?

Rynek handlu w Polsce jest bardzo ciekawym rynkiem, bowiem od lat z powodzeniem funkcjonują nad nim różnorodne formaty sklepów, które odpowiadają na bardzo różne potrzeby polskich konsumentów. Czy jest na nim duża konkurencja? Z pewnością. Ale może się także znaleźć miejsce na nowe podmioty, również światowych gigantów. Wszystko zależy od strategii, jaką dany podmiot zaplanuje i jak wpisze się w panujące na polskim rynku trendy.

Na pewno aktualnym pozostanie trend „convenience”. Ważne więc są i będą wszelkie działania podejmowane przez detalistów i producentów, aby konsument łatwiej dowiadywał się o interesujących go produktach, łatwiej znajdował je w sklepie, a następnie sprawnie mógł za nie zapłacić czy też odebrać je w wybranym miejscu w dogodnym czasie i tym samym oszczędzał swój czas spędzany na zakupach. Przewidujemy, iż w dalszym ciągu rozwijać się będzie zainteresowanie zakupami online. A wraz z rozwojem technologii na pewno będzie też rosła potrzeba wykorzystywania jej do różnego rodzaju personalizacji w handlu. Na koniec wspomniałabym także o obecnym i coraz powszechniejszym trendzie zdrowotnym czy eko.

Czy spodziewa się Pani kolejnych dużych przejęć na rynku detalicznym w Polsce?

Obserwujemy z dużą uwagą fuzje i przejęcia, jakie w obszarze handlu detalicznego na polskim rynku mają miejsce. Nasz rynek pozostaje bardzo atrakcyjny dla inwestorów. I podzielamy głosy ekspertów, z którymi mamy przyjemność współpracować, iż można spodziewać się kolejnych konsolidacji.

Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu gospodarczego i rozwoju firm produkcyjnych w Polsce. Jak wpłynęło to na sieci handlowe? Czy nastąpiły zmiany nawyków zakupowych konsumentów?

Na pewno coraz większy wpływ na doświadczenia i zwyczaje zakupowe konsumentów ma rozwijająca się technologia, i to zarówno w świecie online, jak i offline. Jako konsumenci jesteśmy zalani informacjami marketingowymi, dlatego doceniamy coraz bardziej dopasowane do nas rekomendacje czy spersonalizowane oferty. Technologia pozwala nam wypróbować produkt bez wychodzenia z domu, czego świetne przykłady znajdujemy w branży kosmetycznej. Technologia pozwala nam w coraz łatwiejszy sposób znaleźć produkty, które spodobały nam się na profilu znanej osoby w portalu społecznościowym. W końcu technologia wpływa też na to gdzie i jak dokonujemy zakupów. Z jednej strony mamy możliwość zakupów online. Z drugiej coraz sprawniejsze mogą być nasze zakupy w tradycyjnych sklepach, gdzie możemy skorzystać z kas bezobsługowych i coraz wygodniejszych sposobów płatności. A to nadal dopiero początek, bo przed nami sklepy bezzałogowe czy inteligentne półki podpowiadające wybór produktów. Na pewno polski konsument jest w coraz większym stopniu konsumentem wygodnym i poszukującym oszczędności czasu.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.