Nielsen: Wartość rynku słodyczy wzrosła o 6,9 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2018 14:36

Nielsen: Wartość rynku słodyczy wzrosła o 6,9 proc. Fot. Shutterstock

Rynek przekąsek rośnie, o czym świadczy fakt, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy, kończących się w kwietniu 2018 r., sprzedało się prawie 4 miliardy opakowań słodyczy (bez gum do żucia) o łącznej wartości 11,3 mld zł. Porównując do poprzedniego roku wartość sprzedaży wrosła o 6,9 proc. na poziomie całej Polski. Natomiast wzrost wartościowy słonych przekąsek wyniósł 9,5 proc., do 3,7 mld zł -  – wynika z raportu Nielsena.

W słodycze zaopatrujemy się przede wszystkim w sklepach spożywczych oraz w dyskontach, natomiast po słone przekąski najczęściej wybieramy się do dyskontów, tam kupujemy jedną trzecią  tych produktów w ujęciu wartościowym.

Mały głód na słodycze zaspokajają najczęściej produkty czekoladowe. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kończących się na kwietniu 2018 największą wartość sprzedaży dla całego biznesu przyniosły ciastka, tabliczki czekoladowe oraz praliny. Z kolei najwięcej sztuk opakowań sprzedało się w przypadku wafli impulsowych, cukierków i lizaków oraz ciastek.

Sprzedaż dla wielu kategorii jest mocno uzależniona od świąt, przede wszystkim Bożego Narodzenia, oraz innych okazji. Dotyczy to w szczególności tabliczek czekoladowych, pralin oraz figurek i zestawów świątecznych.

– Nieznacznie większy ruch w sprzedaży słodyczy odnotowujemy także we wrześniu i październiku, co wiąże się z powrotami uczniów i studentów do szkół oraz na uczelnie. Następuje wtedy wzrost sprzedaży liczby opakowań wafli, batonów, ciastek czy ciast gotowych do spożycia – mówi Magdalena Mucha, client consultant w Nielsen.

W słodycze zaopatrujemy się przede wszystkim w sklepach spożywczych oraz w dyskontach, gdzie w ostatnim roku odpowiednio 33% i 35% wartości sprzedaży odbyło się w każdym z wymienionych powyżej kanałów. Standardowa półka produktów markowych wciąż się powiększa, głównie za sprawą batonów muesli oraz figurek sezonowych. – Największy wybór mają wielbiciele ciastek: średnio 37 różnych produktów na sklep sprzedający słodycze. Wybór nie ogranicza się tylko do zdecydowania się na konkretne ciastka, dochodzi również wybór marki czy wariantu – dodaje ekspertka.

Drugą kategorią zajmującą najwięcej miejsca pod względem średniej liczby produktów w sklepie są cukierki i lizaki. Jest to bardzo różnorodna kategoria: znajdziemy w niej również żelki i gumy rozpuszczalne. I największe znaczenie dla sprzedaży wartościowej mają w tej kategorii właśnie żelki, w dalszej kolejności cukierki do żucia (sugusy), cukierki twarde oraz cukierki prasowane.

Produkty z tej kategorii odpowiadają za 3,5% wartości sprzedaży koszyka spożywczego. Dodatkowo w porównaniu do zeszłego roku wzrost wartościowy tej kategorii wyniósł 9,5%. W okresie ostatnich dwunastu miesięcy kończących się na kwietniu 2018 w ujęciu ilościowym sprzedało się 1,1 mld opakowań słonych przekąsek (164 mln kilogramów). Co więcej, jako polscy konsumenci wydajemy na słone przekąski 3,7 mld zł rocznie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.