Niespełna 700 sklepów uczyniło Lidla trzecim detalistą w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2019 09:36

Niespełna 700 sklepów uczyniło Lidla trzecim detalistą w Polsce fot. shutterstock

Sieć Lidl uruchomiła od początku roku 18 placówek i szybko zbliża się do sklepu numer 700. Przypomnijmy, że sklep numer 600 został otarty w październiku 2016 r., co oznacza, że średnie tempo rozwoju sieci w Polsce to 50 sklepów rocznie. Lidl generuje w naszym kraju przychody na poziomie 18,3 mld zł, co czyni go trzecim detalistą w naszym kraju (pierwszym jest właściciel Biedronki, drugim Eurocash). Wydaje się zatem, że taka zbilansowana strategia rozwoju przynosi skutki.

Nowoczesne magazyny i kasy samoobsługowe

Wraz z rozwojem kanału sprzedaży sieć rozwija zaplecze magazynowe. W Stargardzie powstaje właśnie 11. centrum dystrybucyjne sieci. Otwarcie zaplanowano na IV kwartał, pierwsze sklepy centrum zaopatrzy na przełomie roku 2019/2020. Nowe centrum będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w portfolio sieci w Europie. To częściowo dwukondygnacyjny magazyn modularny, na który składa się parter o powierzchni 44 tys. mkw. oraz piętro o powierzchni 14 tys. mkw. To druga tego rodzaju inwestycja w Polsce – pierwszy obiekt został otwarty na początku 2019 roku w Kałuszynie, w województwie mazowieckim. Docelowo obiekt będzie zaopatrywał ok. 100 sklepów sieci położonych w województwie zachodniopomorskim oraz północnej części województwa lubuskiego.
E-sklep zaopatruje natomiast nowy obiekt w Błoniu pod Warszawą, o powierzchni ponad 40 000 mkw. Zlecenia ze sklepu online są obsługiwane z magazynu Rhenus Logistics.
Sieć inwestuje również w rozwiązania technologiczne. W tym roku Lidl wyposaży kilkadziesiąt sklepów w kasy samoobsługowe. Na razie trwają testy takich rozwiązań. Firma nie zdradza szczegółów tej inwestycji.

Polski dyrektor w USA

Jeśli chodzi o zmiany kadrowe największym wydarzeniem był awans Radosława Liberskiego, dyrektora finansowego Lidl Polska na szefa finansów sieci w Stanach Zjednoczonych. Oprócz dyrektora finansowego został również wiceprezesem (executive vice president/chief financial officer). Liberskiego w polskich strukturach zastąpił Michał Nowaczyk, który wszedł do zarządu spółek Lidl, Lidl Polska i Lidl Online International Logistics. Michał Nowaczyk pracuje w sieci Lidl od ponad 7 lat. Zaczynał jako kierownik ds. finansów. Wcześniej pracował m.in. w Exide Technologies/Centra oraz PwC.

Bój o kadry

Plany rozwoju zmuszają sieć do systematycznego podnoszenia wynagrodzenia swoim pracownikom. Od marca detalista podniósł pensje średnio o ok. 9,2 proc. Firma chciała w ten sposób obsadzić ponad 700 miejsc pracy w sklepach i magazynach. Z początkiem drugiego kwartału pracownicy sklepów zarabiają od 3 100 zł brutto do 3 850 zł brutto na początku zatrudnienia. Po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 3 250 zł brutto do 4 050 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3 450 zł brutto do 4 350 zł brutto. Poziom wynagrodzenia różni się w zależności od lokalizacji sklepu oraz związanych z nią kosztów życia.
Niedawno sieć przygotowała specjalne oferty pracy w miejscowościach turystycznych. Potencjalni pracownicy sezonowi mogą zatrudnić się na 20, 30 lub 40 proc. etatu, lub w pełnym wymiarze godzin. Niemiecka sieć handlowa oferuje wynagrodzenie 3,1 tys. zł brutto plus dodatkową premię letnią w wysokości 600 zł. Lidl zapewnia również zakwaterowanie i zwrot kosztów podróży do miejsca pracy. Zatrudnić się można m.in. w Międzyzdrojach i Świnoujściu, a także Kamieniu Pomorskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • millennials 2019-07-15 16:00:49

    Dlaczego na niektorych produktach Lidla nie ma DOKLADNEJ informacji kto i w jakim miejscu/kraju wyprodukowal towar? Pojawia sie tylko enigmatyczny zapis w postaci adresu w gm. Tarnowo Podgorne?

  • nik 2019-07-13 10:47:57

    Lidl wyprowadza zyski do Niemiec, a Biedronka do Portugalii.

  • Adrian 2019-07-13 08:40:47

    Biedronka płaci bardzo wysokie podatki w Polsce, w przeciwieństwie do Lidla, kupując w Lidlu czy Kauflandzie - wspierasz zachodnie rynki.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,20

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6992
Ilość aktualnych ofert: 277850

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.