Niezadowoleni klienci mają teraz więcej mocy niż kiedykolwiek

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 24 kwietnia 2014 12:07

Wraz z rozwojem nowych kanałów komunikacji i wzrostem świadomości ich potencjału wśród użytkowników Internetu, rośnie znaczenie zastosowania mediów społecznościowych w zakresie obsługi klientów.

Pojawienie się w Internecie opinii o firmie z jednej strony niesie za sobą ryzyko reputacyjne, jednak równocześnie w sieci tkwi największy potencjał budowania relacji z klientem i pozytywnego wizerunku firmy, pod warunkiem, że proces taki zostanie umiejętnie przeprowadzony. Jak bowiem zauważa Mark Pfeiffer, niezadowoleni klienci mają teraz więcej mocy niż kiedykolwiek i sukcesywnie uczą się, jak z niej korzystać. Przykłady ze świata pokazują, że czasem są oni gotowi nawet „zainwestować", aby kupić reklamę w wybranym serwisie społecznościowym, żeby podzielić się swoim złym doświadczeniem z jak największą liczbą osób. Czy musi dochodzić do takich sytuacji? Czasem wystarczy takiego użytkownika odpowiednio przeprosić oraz pokazać mu, że firma chce rozwiązać problem i zależy jej na opinii klienta. Nie bez znaczenia jest także odpowiedni czas reakcji.
Kluczem do sukcesu jest to, aby wyznaczyć do obsługi klienta w kanałach społecznościowych zaufanych i odpowiednio przeszkolonych w zakresie produktu bądź usługi pracowników, którzy dobrze znają firmę oraz mogą w jej imieniu odpowiedzieć na zapytanie w taki sposób, żeby nie tylko dostarczyć klientowi wyczerpujących informacji i pomóc w rozwiązaniu problemu, ale także zadbać o pozytywny wizerunek marki w oczach konsumenta.
- Jesteśmy świadomi roli mediów społecznościowych w obsłudze klienta i rosnących potrzeb naszych klientów w tym obszarze. Dlatego też, oprócz tego, że nasza strategia w Polsce zakłada rozwój w kierunku wielojęzycznego hubu dla międzynarodowych klientów, rozwijamy dla nich usługi w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod komunikacji z konsumentami. Nasze pierwsze projekty w Polsce w tym zakresie, realizowane dla firm z branży IT i FMCG, sięgają 2013 roku - mówi Mariusz Odkała, prezes Teleperformance Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,78

  • Śr

    3,07

  • Min

    2,24

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 1149
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.