Niższy zysk Eurocash za III kwartał. Format cash&carry ze spadkiem rentowności

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2017 09:33

Niższy zysk Eurocash za III kwartał. Format cash&carry ze spadkiem rentowności fot. flickr.com, Jakub Piwnik

Grupa Eurocash w trzecim kwartale 2017 roku osiągnęła zysk 37,5 mln zł, wobec 61,7 mln zł rok wcześniej. Narastająco po dziewięciu miesiącach tego roku znormalizowany zysk netto wyniósł 75 mln zł wobec blisko 117 mln zł przed rokiem.

Przychody grupy w trzecim kwartale wyniosły 6,2 mld zł (w analogicznym okresie 2016 roku było to 5,8 mld zł), a narastająco, po trzech kwartałach przychody wzrosły do 17,5 mld zł w 2017 roku z 15,9 mld zł w 2016 roku. Sprzedaż grupy w trzecim kwartale wzrosła o 7,4 proc., ale była o 3,6 proc. niższa od oczekiwań rynkowych. Wzrost sprzedaży związany był głównie z konsolidacją przychodów przejętych spółek (EKO Holding, FHC-2 oraz PDA).

Zysk netto grupy przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w trzecim kwartale wyniósł 35,7 mln zł wobec 58,7 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał 60,6 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy Eurocash w trzecim kwartale sięgnął 58,2 mln zł wobec 85,1 mln zł zysku w konsensusie PAP. Rok wcześniej EBIT wynosił 81,1 mln zł. EBITDA grupy spadła rdr o 17,7 proc. do 101,5 mln zł wobec 131 mln zł oczekiwanych przez rynek. Marża EBITDA spadła do 1,64 proc., z 2,14 proc. przed rokiem.

W okresie trzech kwartałów 2017 r. narastająco znormalizowana EBITDA spadła o 7,7 proc. rdr do 259,2 mln zł.

Spółka podała w raporcie, że spadek EBITDA związany był przede wszystkim ze spadkiem rentowności w formatach dystrybucji Cash&Carry oraz Papierosy i produkty impulsowe, a także wzrostem wydatków związanych ze strategicznymi projektami: rozszerzeniem oferty dla sklepów Delikatesy Centrum o towary świeże oraz rozwojem formatów sprzedaży detalicznej pod markami Kontigo, 1minute, abc na kołach, Duży Ben.

Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 10,56 proc. w trzecim kwartale 2017 r. i wzrosła o 0,67 p.p. rdr. Po trzech kwartałach 2017 r. rentowność brutto na sprzedaży wzrosła o 0,73 p.p. rdr do 10,71 proc.

Spółka podała, że wpływ na wzrost marży brutto miała konsolidacja wyników przejętych na przełomie 2016 i 2017 roku spółek detalicznych.

Na wyniki Eurocash po trzech kwartałach tego roju wpłynęły odpisy na zapłatę zaległego podatku VAT. Jak podaje spółka, negatywny wpływ tego odpisu na wyniki  w 2017 roku wynosi 114,4 mln zł.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.