Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nowa strategia asortymentowa w Biedronce

www.portalspozywczy.pl 12 listopada 2014 09:03

Biedronka rozpoczęła poszerzanie asortymentu w swoich sklepach - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Firma zapowiada, że na półki jej placówek trafią „setki nowych produktów". Od kilku tygodni w ponad 2500 sklepów sieci pojawiają się „nowe" produkty, a wśród nich dania gotowe, wędliny pakowane, przetwory mleczarskie, kosmetyki i produkty higieniczne.

Po kilkunastu miesiącach testów, Biedronka zdecydowała się na oficjalne wdrożenie nowej strategii asortymentowej i wprowadzenie na półki sklepów „setek nowych produktów", w kilku kategoriach. W sklepach, które odwiedził serwis portalspozywczy.pl lista nowych towarów oscylowała między 25 a 45. Większej liczby produktów można spodziewać się w placówkach zlokalizowanych w największych miastach. Trudno jednak się spodziewać, aby „setki produktów", o których wprowadzeniu informuje detalista, pojawiło się jednocześnie na półkach każdego ze sklepów sieci. Monitoring został przeprowadzony w 5 sklepach, działających w małych lub średniej wielkości miastach.

To działanie jest zgodne z oczekiwaniami ekspertów i analityków, a także opisanymi wcześniej przez serwis portalspozywczy.pl planami sieci Biedronka, która testuje wiele nowych rozwiązań sprzedażowych, m.in. stoisko mięsne z obsługą, czy nowe działy z winami i alkoholami, warzywami i owocami, daniami gotowymi, czy kwiatami i ciastkami. Poszerzenie asortymentu to kolejny krok największego krajowego dyskontera, w kierunku konceptu supermarketu. Według analityków BESI Grupo Novo Banco, Biedronka będzie systematycznie poszerzała asortyment, podążając w kierunku wyznaczonym przez hiszpańską sieć Mercadona, która oferuje w swoich sklepach kilka tysięcy produktów (w tym stoiska mięsne i rybne z obsługą). Obecnie w stałej ofercie Biedronki jest ok. 1000 produktów.

Warto dodać, że proces poszerzania asortymentu w sklepach Biedronki, nie jest niczym nowym od kilku lat w ofercie pojawiają się nowe produkty, zastępując słabiej rotujące lub uzupełniając i wzbogacając dotychczasowy asortyment. Jednak od kilku tygodni - w jednym ze sklepów poinformowano nas, że od 2 tygodni - ten proces nabrał tempa. Sama firma informuje o wprowadzeniu na półki sklepów „setki nowych produktów" zastrzegając jednocześnie, że ich liczba może się różnić w zależności od lokalizacji placówki. Wprowadzając do sklepów nowy asortyment operator musiał wziąć pod uwagę potencjał danego sklepu i zasobności portfela klientów. 

Warto dodać, że proces poszerzania asortymentu w sklepach Biedronki, nie jest niczym nowym od kilku lat w ofercie pojawiają się nowe produkty, zastępując słabiej rotujące lub uzupełniając i wzbogacając dotychczasowy asortyment. Jednak od kilku tygodni - w jednym ze sklepów poinformowano nas, że od 2 tygodni - ten proces nabrał tempa. Sama firma informuje o wprowadzeniu na półki sklepów „setki nowych produktów" zastrzegając jednocześnie, że ich liczba może się różnić w zależności od lokalizacji placówki. Wprowadzając do sklepów nowy asortyment operator musiał wziąć pod uwagę potencjał danego sklepu i zasobności portfela klientów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.