Nowa ustawa o prawa konsumentów spowodowała większą popularność e-zakupów

Autor: dlahandlu.pl 24 czerwca 2015 10:26

Nowa ustawa o prawach konsumenta, której przepisy obowiązują od 25 grudnia ubiegłego roku zwiększyła komfort kupujących w sieci. Ponadto obowiązek zamieszczenia dokładnych informacji przyczynił się do lepszego zrozumienia procesu zakupowego. „Konsumenci wiedząc, że mają większe prawa chętniej dokonują zakupów online” – komentuje Jarosław Gilewicz, kierownik działu marketingu, Cyfrowe.pl

- Pomimo licznych kampanii informacyjnych, które poprzedzały wejście w życie nowej ustawy o prawach konsumenta, nie wszystkie sklepy internetowe wdrożyły przepisy prawne. Niedostosowanie się do nowych wymogów może skutkować nie tylko karami finansowymi, ale również utratą zaufania wśród kupujących online. Jest to aspekt, który bezpośrednio wpływa na częstotliwość wizyt i wysokość transakcji w sklepie internetowym” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Pomimo dużych nakładów pracy, jakie niesie ze sobą właściwa implementacja nowych przepisów, przedsiębiorcy przekonują, że warto. Nowa ustawa umożliwiła przedsiębiorcom możliwość ubiegania się o odszkodowanie od kupujących za zmniejszenie wartości rzeczy wskutek niewłaściwego sprawdzania. Ustawodawca nie określił jednak wytycznych, jak w praktyce wyliczyć wysokość odszkodowania. Nie ma również orzeczeń sądowych, na które można się w tej kwestii powołać. Sprzedawcy internetowi muszą więc samodzielnie stworzyć zasady, na podstawie których będą ustalać, dokumentować i dochodzić odszkodowania od kupujących. Przy tworzeniu zasad postępowania e-sprzedawcy powinni jednak uważać, aby nie ograniczyć praw konsumentów.

Ujednolicenie przepisów prawnych w całej Europie pozytywnie wpłynęło na możliwość prowadzenia sprzedaży transgranicznej. Kupujący mają świadomość, że w poszczególnych krajach UE obowiązują takie same zasady. Z kolei sprzedawcom internetowym dużo łatwiej jest otworzyć sklep na innym rynku. Jednak pomimo ułatwień prawnych, przedsiębiorcy wciąż borykają się z czynnikami, które utrudniają prowadzenie sprzedaży na innych rynkach. Jednym z nich są wysokie koszty dostawy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Paweł 2015-06-26 11:29:56

    Nowa ustawa konsumencka to super pomysł. Ten artykuł dokładnie odzwierciedla również i moje emocje - odkąd wiem, że w całej UE prawo konsumenckie jest takie samo, czuje się bezpieczniej. Dodatkowo, 14 dni na zwrot zamiast 10 to o wiele bezpieczniejsza opcja, z której jestem bardzo zadowolony. Porównajcie sobie stare i nowe prawo konsumenckie w kwestii zwrotów, bo jest na prawdę co chwalić. Na tym blogu jest tabelka z porównaniem prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ :) Wreszcie nasi kochani ustawodawcy wprowadzili taką zmianę, z której na prawdę się cieszę :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.