Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nowe obowiązki informacyjne dla producentów żywności

www.portalspozywczy.pl 1 marca 2016 16:54

Od 13 grudnia 2016 r. producenci żywności będą mieli obowiązek podawania na opakowaniu procentowej zawartości soli w danym produkcie spożywczym. - Dzięki temu konsumenci uzyskają możliwość podejmowania bardziej świadomych wyborów żywieniowych - mówili eksperci Instytutu Żywności i Żywienia podczas konferencji "Uważaj na ukrytą sól".

- Z najnowszych doniesień naukowych wynika, że sól spożywana w nadmiarze znacząco przyczynia się także do rozwoju otyłości, zwłaszcza w przypadku dzieci i młodzieży. Ponadto, okazuje się, że sól jest też istotnym czynnikiem ryzyka rozwoju chorób degeneracyjnych układu nerwowego, w tym m.in. mikrouszkodzeń mózgu oraz otępienia (demencji), skutkujących znacznym obniżeniem się sprawności umysłowej - ostrzegał prof. Mirosław Jarosz, dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia.

Średnie spożycie soli w Polsce powoli, ale systematycznie maleje. W 1998 roku statystyczny mieszkaniec naszego kraju zjadał 15,1 g soli dziennie, podczas gdy w 2013 r. już 10,3 g. Mimo to wciąż są to wartości znacznie przekraczające poziom uznawany za bezpieczny. Eksperci IŻŻ zwracali uwagę, że chodzi nie tylko o sól widoczną dla oka, którą sami dodajemy do potraw, ale także tę niewidoczną, znajdującą się w gotowych produktach spożywczych dostępnych na rynku.

Specjaliście wiążą duże nadzieje z wchodzącym w życie 13 grudnia 2016 r. rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego. Wymusza ono na producentach podawanie procentowej zawartości soli w produktach spożywczych. - Dzięki temu konsumenci zyskają możliwość dokonywania bardziej świadomych wyborów żywieniowych, w tym m.in. możliwość kontroli nad ilością spożywanej soli - mówiła dr Katarzyna Stoś, zastępca dyrektora IŻŻ.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • maj 2016-03-02 14:54:35

    Paranoja. Urzędasy myślą, że producenci mogą dwa razy w roku zmieniać nadruki na opakowaniach. Koszt zmiany nadruku, czyli zrobienie nowego nadruku to wartość trzymiesięcznej sprzedaży produkcji w małym zakładzie. Może tymi kosztami trzeba obciążać urzędników.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.