Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nowe unijne rozporządzenie o etykietach nakłada dodatkowe obowiązki na e-sklepy

www.portalspozywczy.pl 17 stycznia 2014 18:04

- Jeśli chodzi o sklepy tradycyjne za dostosowanie się do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 1169/2011 i dostarczenie do sprzedaży produktów z etykietami zawierającymi pełne wymagane informacje są odpowiedzialni producenci, a w e-commerce ta odpowiedzialność została przeniesiona na właścicieli sklepów internetowych - o ile etykieta na sprzedawanym produkcie jest zgodna z wymogami - mówi Kamila Wrońska, Country Manager Brandbank Poland Sp. z o. o.

Przepisy te wchodzą w życie 13 grudnia 2014 roku. Określają one m.in. wymagania dotyczące czytelności informacji na opakowaniach oraz nowe wymogi dla etykiet produktów sprzedawanych w e-sklepach.

Jak podkreśla Kamila Wrońska, pełne informacje, w odgórnie ustalonym zakresie i formie, na temat produktów żywieniowych, muszą być dostępne dla klienta w każdym punkcie sprzedaży - również w sklepie internetowym - bez obciążania konsumentów jakimikolwiek dodatkowymi kosztami lub wymogami.

- Właściciele sklepów internetowych będą więc prawnie zobowiązani do przedstawienia pełnych i szczegółowych informacji o produktach spożywczych, jakimi handlują. W tej chwili większość z polskich e-sklepów z branży FMCG nie podaje danych np. o składzie lub wartościach odżywczych produktów wcale lub podaje niepełne/nieaktualne- mówi Kamila Wrońska.

Jej zdaniem, widać już zwiększony ruch wśród e-sklepów, którym zależy, aby jak najdokładniej odwzorować informacje o artykule na jego tzw. elektronicznej etykiecie. - E-sklepom coraz bardziej zależy na współpracy w tym zakresie z producentami oraz wyspecjalizowanymi podmiotami, które wdrażają odpowiednie rozwiązania usprawniające proces tworzenia, zarządzania i dystrybucji danych produktowych - dodaje specjalistka Brandbank.

Jak przyznaje Kamila Wrońska, największa wątpliwość i podstawowe pytanie, jakie zadają sobie obie strony (producenci i e-sklepy) to skąd pozyskiwać dane zgodne z nowym prawem oraz co się stanie, jeśli nic nie zrobią w kierunku przystosowania się do Rozporządzenia UE lub nie zdążą na czas. Unijne rozporządzenie nie pozostawia tu opcji alternatywnych.

- Nie dostosowanie się do nowych regulacji w przypadku e-sklepu (na przykład niewyświetlanie obowiązkowych treści o produktach) narazi go na kary finansowe i sprawi, że nie będzie mógł legalnie sprzedawać nieprawidłowo eksponowanych artykułów spożywczych. Producent natomiast nie będzie mógł sprzedawać swoich produktów na terenie całej Unii Europejskiej bez wyraźnie przedstawionych na etykiecie wszystkich obowiązkowych informacji wymienionych w nowych przepisach - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sprzedawca 2014-01-20 14:33:51

    to dlaczego jeszcze nie ma rozporządzenia polskiego, które by precyzowało szczegóły?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.