Nowoczesna: Różnica w marży między hipermarketem a sklepem osiedlowymi to nawet 20 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 4 listopada 2016 10:35

- (...) Handel detaliczny w Polsce cechuje się dość niską marżą. Według GUS w 2015 r. średnia rentowność  netto w tej branży to 1,8%. Jeszcze przed wejściem w życie nowej daniny handlowcy zaczęli więc poszukiwanie środków na jej pokrycie. W pierwszej kolejności odbiło się to na zyskach producentów dostarczających towary do sklepów objętych podatkiem - mówiła Poseł Paulina Hennig-Kloska podczas I czytania poselskiego projektu ustawy uchylającej ustawę z dnia 6 lipca 2016 r. o podatku od sprzedaży detalicznej.

- Niektóre sieci wystosowały do swoich dostawców oficjalne pisma z prośbą o dodatkowe upusty, inne
zrobiły to w sposób bardziej skrupulatny, niemniej wiele polskich firm – producentów żywości, rolników, firm transportowych, ochroniarskich czy sprzątających – musiało już parę miesięcy temu podpisać nowe warunki współpracy oparte na nowych cenach. Dziś podatek zawieszono, ale nikt tym polskim firmom, które musiały go już wchłonąć w swoje koszty, tych pieniędzy nie oddał. Nie oddał i nie odda, zwłaszcza w sytuacji niepewności, czy i kiedy, w jakiej wysokości i na jakich warunkach ten podatek wróci. Ta niepewność kieruje dziś polskim handlem, nowymi inwestycjami w powierzchnie handlowe, tworzeniem nowych miejsc pracy w polskim handlu, a niepewność tę forsuje nikt inny, jak właśnie nieodpowiedzialny rząd PiS. Warto też wspomnieć raz jeszcze, że podatek ten nie obroni małych sklepów osiedlowych. Wciąż będzie w nich dużo drożej niż w marketach i klienci nie zmienią swoich przyzwyczajeń. To kłamstwo forsowane przez PiS łatwo obalić, przedstawiając fakty.
A wyglądają one tak, że różnica w marży pomiędzy hipermarketami a sklepami osiedlowymi to dziś często nawet 20% i nie zmieni tego 1,5-procentowy podatek. Małe sklepy muszą postawić na bliskość, dostępność, jakość, świeżość czy świadczenie dodatkowych usług, a nie cenę - argumentowała poseł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Handlowiec 2016-11-06 00:14:50

    Zagraniczne supermarkety obniżają specjalnie rażąco nisko ceny do takiego poziomu żeby były niższe niż te po których kupują w hurtowniach polskie małe sklepy stosując niedozwolone ceny dumpingowe żeby zlikwidować resztę małych polskich sklepów a rząd zamiast obiecanej pomocy zawiesza podatek handlowy od supermarketów aż do 2018 roku! Czy aż tak dużo czasu potrzeba na zmodyfikowanie tego podatku czy jest to celowe przeciąganie w czasie żeby pomóc ale zagranicznym sieciom handlowym.

  • żenada 2016-11-04 14:08:00

    ta śmieszna partia już w taki sposób próbuje zaistnieć pisząc o oczywistych oczywistościach? Za czasów PO ten problem istniał, gdzie ci "nowocześni", którzy zresztą piastowali urzędy w strukturach PO byli? Niech się nie ośmieszają tylko zaczną pisać ustawy bo póki co darmozjady udają, że pracują a pobierają solidne wynagrodzenia.

  • Dominik 2016-11-04 10:42:43

    "różnica w marży pomiędzy hipermarketami a sklepami osiedlowymi to dziś często nawet 20%" Poza gazetkami chyba na korzyść tych większych...

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    4,30

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.